djurtema

Jag har fått en award av Tina!



Om man fått denna award så ska man;

  • kopiera awarden på din blogg!
  • länka till personen som gett dig awarden!
  • Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
    välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till
Eftersom jag kört den där "intressanta fakta" några gånger tidigare tror jag att jag härmar Tina lite och kör ett djurtema. Uppväxt på ett lantbruk som man är... :o)

1. Vi födde upp en spädgris som blivit bortstött av sin mor. Han fick vara inne hos oss i köket och ligga i en kaninbur med skotorkare som extra värme. När han släpptes lös på köksgolvet halkade han runt och vi kallade honom "bambi på köksgolvet". Förresten, tror det var en hon nu när jag tänker efter? Nåja, h*n växte upp och blev stor och ful och så åt vi upp honom/henne.
2. Jag hade en favoritkalv som jag kallade Blånos. Han blev sjuk och fick avlivas. Sen åt vi upp honom.
3. Jag och storasyster fick föda upp varsitt flasklamm. Vi tyckte de var så söta när de käkade kraftfoder att de fick massa kraftfoder. Kraftfoder sväller i magen..=Två döda lamm. Minns inte om vi åt upp dom.
4. Micke och jag har "tekniktema" på våra katters namn. Detta eftersom vi träffades på nätet. De tre katter vi har nu heter "Mejla", "Wappa" och "Blogga". Vi har haft en katt som hette "Chatta" också men hon dog tyvärr.
5. Vi skaffade höns en gång. De värpte inte ett enda ägg. Vi gav bort dem till grannarna och vips värpte de som bara den!
6. Jag har haft en häst som hette Caline. Hon var angloarab men i själen islandshäst och världens snällaste.
7. Den sista handlar inte egentligen om mig men den är så kul att jag måste berätta ändå. Min syster tämjde en gång en kalv och "red in" den (detta var innan vi fick Caline). Den var dock inte helt tam med tanke på att den kastade av henne rakt ner i en stor dunge med brännässlor.

Jupp, det var det jag kunde komma på. Hoppas det roade någon! Väljer att inte dela ut någon award utan den som är sugen för göra!

Kommentarer
Postat av: b-m

Åt ni upp katt-fan oxå.....?

2010-02-28 @ 22:01:29
Postat av: Spiro

Jag ville men M vägrade! ;oD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback