kontraster

Idag ljöd "Alex-klockan" vid 7. Jag snoozade genom att muta klockan med lite välling och klev inte upp förrän 8.45. Förmiddagen spenderades med lojt lek på golvet och en massa kramar. Därefter en stillsam lunch framför TVn.

Imorgon ljuder klockan 5.45. Snoozning (heter det då?) är inte ett alternativ. Förmiddagen kommer spenderas i (troligtvis) förvirrad stress där jag försöker komma ihåg alla rutiner. Lunchen (om jag får någon) kommer troligtvis intagas halvvarm (orkar/hinner inte vänta på mikron) meddelst funderingar över vad jag ska hinna med innan dagen slut och vad jag kan ha glömt.

Men vet ni? Det ska bli så grymt skönt att börja jobba igen! Nu ska jag bara hålla tummarna för att Alexander tycker att dagis är det skojigaste som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback