Alexanders tal

Det verkar som om jag tar mig igenom även denna nattens jobb. Om en stund ska vi börja ta prover men innan dess tänkte jag lista Alexanders ordförråd nu vid snart 15 månaders ålder. Bara för att jag tycker det är skoj och jag vill.
Så ni behöver inte läsa!

"Mamma", "pappa", "titta", "däää" och "titta däää" är ju rätt lättförståeliga.
Sen kommer :
"bo-a"=blomma
"ti-uuu!"=tittut
"uuuuuu!"=muuu
"aaauuu!"= mjau
"iss'!"=kisse
"vovv-e"=vovve
Tror att något som ska vara jordgubbe är påväg också.. :o)

Hm, tror att det är så långt hans ordförråd sträcker sig hittills.
Nu ska jag gå och göra sista rycket innan rapporten och ljuvliga sängen.

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du har väl hört att han säger "mormor kan jag komma till dig på lördag?" också...

Postat av: Spiro

Haha, nej den har jag nog missat! :o)

2009-07-03 @ 12:43:49
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback