help please!

Jag har för mig att jag har någon/några läsare som är lite tekniknördiga av sig, va?
Nu behöver jag er expertis!
Såhär är det: Hittills har vi haft en kombinerad dvd/vcr. När jag velat spela in program då jag jobbat kväll har jag använt videon. Alexander använder dvdn till sina filmer. Nu har Alexander petat (=våldat) lite väl mycket på videodelen så den slutat fungera= ingen inspelningsfunktion längre.
Nu hade jag sådan tur så tomten kom med en julsponsring till att åtgärda detta. Har tänkt lägga max 5000 på detta inköp och tänkte passa på nu på mellandagsrean. Jag vill ha någon typ av inspelningsfunktion, videodel behövs ej.
Nu är frågan: vad ska jag köpa???
Ska jag köpa en inspelningsbar dvd? En dvd med "hårddisk" (heter det så?)? Finns det blue-ray med någon typ av inspelningfunktion? Finns det något särskilt märke som är extra bra?

Svar på dessa frågor tas vänligen emot i kommentatorsfältet.

Kommentarer
Postat av: can008

satsa på en inspelingsbar-DVD med hårddisk. (typ: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/blu-ray-dvd-spelare/DVDHR775AXEE/samsung-dvd-spelare vill bara visa vad jag menar) du spelar in med ett enkelt knapptryck och spelar upp lika enkelt från HD:n. Det finns inspelningsbara Blue-ray oxå men de är inte värda det priset ännu.Du kan ju gå in på pricerunner och på prisjakt så kan du ju få lite recentioner om dem oxå.Ha en fortsatt trevlig jul och ett gott nytt år.

2009-12-26 @ 22:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback