nämen nej...

Jag var som bekant och klippte mig i veckan. Min mor hade då hand om Alexander under tiden. När jag kom hem nämnde hon att det varit lite svårt att få honom äta ur flaskan men efter en stund hade det gått.
Tänkte inte mycket mer på det.
Igår var vi och besökte mina föräldrar och jag tog några glas vin. De nya rekommendationerna är ju att man kan amma trots man druckit alkohol men jag brukar ändå undvika det, rekommendationen kan ju ändras igen eller nåt.. %o)
Nåja, när vi kom hem på kvällen var vår lille kille suuuuperdupertrött! Han hade dock inte fått sin sista "dos" mat för kvällen så jag värmde lite mjölk som jag haft infryst till honom.
Jag gav honom flaskan.
Han spottade ut den.
Jag tänkte: "ojdå, jamen mamma hade ju fixat det, jag får väl envisas lite bara"
Jag gav honom flaskan.
Han spottade ut den och gallskrek.
Jag tänkte: "det kanske inte går för att det är jag och han hellre vill ha "the real thing" då"
Jag gick till M och bad honom testa.
Samma resultat och en riktigt riktigt förbannad Alexander som undrade vad tusan vi höll på med.
Det slutade med att jag ammade honom i alla fall.

Imorgon ska jag till
Elin och kolla på ekologiska barnkläder. Vi hade planerat det som att Alex skulle vara hemma med sin far. Tur i oturen att vi upptäckte problemet innan jag åkt dit kanske? Nåja, vi ska testa lite under dagen idag och se om vi kan få honom komma ihåg hur man gör, det kanske var hans trötthet som ställde till det hela också, hoppas det!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det kanske beror på att mjölken varit fryst? Iselinn vägrade dricka mjölk som varit fryst. Däremot gick det bra att dricka det som bara varit kylt. Kanske värt ett försök?



Hoppas ni får en trevlig kväll i morrn. :-)

Postat av: Spiro

Tyvärr verkar det inte vara lösningen då vi testade med ersättning idag med samma resultat. Ersättning är han van att käka någon gång ibland. Tack ändå för tips!

2008-09-07 @ 17:46:05
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback