inte alltid jag gör goda kakor...

Jag var ute hos föräldrarna idag och firade min far på fars dag i efterskott. För att vara lite snäll tänkte jag baka något till honom också. Av någon outgrundlig anledning fick jag för mig att jag skulle göra kramforsbitar/snoddas/långpannekaka/kärleksmums, ja ni vet vad jag menar. Jag tror inte jag någonsin lyckats med att göra detta bakverk, fråga mig inte varför då det ju ska vara relativt enkelt!
Först gjorde jag smeten.
Den blev på tok för kompakt och ville inte alls rinna ut i långpannan.
Sen gräddade jag den aningens för länge så den fick en härlig torr skorpa.
Därefter skulle jag gör glasyren.
Som blev för tjock...
Jag bredde på den ändå (fråga mig inte varför jag inta bara tunnade ut den!).
Sen insåg jag mitt misstag och gjorde lite mer glasyr och hällde på ena sidan av kakan.
Såhär vacker blev min skapelse:



Jag säger som Markus Krunegård: "
ibland gör man rätt, ibland gör man fel, lev med det"... ;o)

Kommentarer
Postat av: Pernilla (RC)

Meh! så där brukar väl inte du göra!

2008-11-11 @ 18:50:53
Postat av: Spiro

Även solen har sina fläckar! ;o)

Postat av: Karro & Grabbarna

Hahahaha så där brukar mina bakverk se ut.

Jasså du kan "misslyckas" du med, det trodde jag inte.. Bullpåsen blev tom samma kväll btw. :o)

Kram till er

2008-11-11 @ 23:29:39
URL: http://carolliine.blogg.se/
Postat av: Jenny Svanlund

Hur smakade den då? Gick den att äta spelar det väl inte jätteroll att resultatet kanske inte såg ut som du tänkt dig. Sedan var tanken fin, att baka till far!

2008-11-12 @ 03:34:08
Postat av: Spiro

Karro: Jag blev lite chockad själv! ;o)



Jenny: Tyvärr blev den inte god heller. Smakade typ som en torr kladdkaka..

2008-11-12 @ 09:45:06
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback