Hata posten

7:de december skickade jag in min ansökan om havandeskapspenning, tänkte att jag tametusan skulle se till att vara ute i god tid.
Idag fick jag ett brev från post-och telestyrelsen. I detta brev ligger mina papper till försäkringskassan samt ett meddelande om att kuvertet varit underfrankerat och att mottagaren vägrat lösa ut brevet!
Idag är det den 9:onde januari!!!
Nu kommer jag säkerligen inte få besked i tid om min ansökan beviljas eller inte.

B*js.

(Ska strax skicka iväg brevet igen och denna gång tänker jag sätta 3 frimärken på det förbannade kuvertet!)

Kommentarer
Postat av: Karina

Vad omständiga alla dess myndigheter ska vara, kunde de inte bara skitit i att de förlorar 5 spänn i betalt porto för nu och sen skicka en räkning så att brevet i alla fall kommer fram? Surt iaf. Hoppas att det kommer fram den här gången :)

Postat av: Spiro

Karina: Mm, sån är min åsikt också. De kunde iaf ha tagit lite mindre tid på sig att skicka tillbaka brevet till mig..:o(

2008-01-09 @ 12:45:46
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Karro

Men å vad jobbigt.... Hoppas att det löser sig ändå i tid..

2008-01-09 @ 12:53:18
URL: http://Carolliine.blogg.se
Postat av: Mocca

Inte nog med att de vägrar att lösa ut brevet, de tar över en månda för posten att haspla ur sig att brevet inte kom fram. Om jag vore dig skulle jag ge Posten en räjäl avhyvling och ifrågasätta varför de har hållt på brevet så länge. Nu var det ju bara tur att du var hemma. Det hand ju lika gärna kunnat vara så att du postade brevet, och sedan stack iväg i två-tre månader.

2008-01-09 @ 15:21:50
URL: http://mocca.blogsome.com
Postat av: Spiro

Karro: Enligt försäkringskassan ska det räcka med att skicka in det 3 veckor innan. Men Elin gjorde så och fick inte besked i tid... Bara att hålla tummarna antar jag..:o/

Mocca: Jag är inte så bra på att avhyvla..:o(

2008-01-09 @ 17:03:05
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Elin

Men jag glömde ju t.o.m. frimärke på mitt andra brev till FK, där jag skulle skriva inkomstuppgifter.. Men det gick fram ändå!? Aja. Jag skickade in de första papperen 19 dec, å den 7 jan fick jag svar.. DET är väl snabbt, med tanke på alla röda dagar däremellan... Fast då hade jag ju sökt från 1/1 -08, så det kanske var därför de var snabba. Jag är iaf BEVILJAD FULL HP från 1/1, men ska jobba 75% till 22 jan, SEN GÅR JAG HEM!:D

2008-01-10 @ 07:04:13
Postat av: Sandra

Neeej. Fy fan vad dåligt! Men det kommer fixa sig, banne mig. Kram på dig så länge!

2008-01-10 @ 10:39:38
URL: http://frusandra.wordpress.com
Postat av: Spiro

Elin: Mm, verkar som om posten var extra sura den dagen eller nåt.. Kommer dom att begära att jag oxå ska skicka in inkomstuppgifter eller gällde det nåt annat? Får man alltså fortsätta jobba om man vill trots man beviljats HP? Härligt att din blev beviljad, då känns det som om det ser ljust ut för mig! :o)

Sandra: Tack så mycket!

2008-01-10 @ 15:25:08
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: elin

ja du måste ju söka fullt, å sen meddelar du hur mkt å när du tar ut hp... du kommer få ett brev hem där du ska fylla i inkomst o dyl, annars kan de inte räkna ut hur mkt du ska ha i ersättning... men det är bara att gå upp till karin på löne så får du alla uppgifter å så ska hon skriva under!

2008-01-10 @ 19:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback