har sjukhuspersonal känslor?

Tror det är första gången jag kännt en viss oro över att gå till min arbetsplats.

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=651294

Tycker det är riktigt dåligt att låta patienten i fråga komma tillbaka till avdelning mittemot där det hela inträffade. Det är hon som gjort fel då är det hon som borde flytta på sig så att de som varit med om händelsen får andrum nog att bearbeta det inträffade. 
Jag vet att vi pratar om en allvarligt sjuk människa som inte förstår vad hon gör. Men man måste faktiskt tänka på personalen ibland också! Hon kan få precis lika bra vård på ett annat sjukhus (med polisövervakning såklart!).

Kommentarer
Postat av: SideShow Surfer

Nä ibland tror man att sjukvårdspersonal uppfattas som en form av underbetald robot utan känslor som ska kunna ta all skit utan att reagera.Till dessa individer har jag bara en sak att säga.Prova på yrket
själv då.
:)

2007-06-24 @ 16:12:25
Postat av: Spiro

Kunde inte sagt det mkt bättre själv! ;o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback