samarinhyllning

Jag fick den här härliga kartongen på posten igår:

79247-196

Kartongen var dock bara en rolig bonus, det var innehållet jag var ute efter:

79247-197

Jupp,
tradera nu igen! :o)
Alla som känner mig vet att jag aldrig lämnar hemmet utan att ha samarin med mig. Har någon typ av magbesvär som kommer med jämna mellanrum, det enda som hjälper är samarin. Tidigare har jag kallat det kolik (första gången det hände (var ca 12 år då) ringde mamma vårdcentralen som trodde det var kolik..) men nu på senare år har jag kommit fram till att det nog är gallan som bråkar. Ont som tusan gör det iaf.
Ops, skulle ju prata om flaskorna ju. På baksidan står följande:
"Bruksanvisning:
Av cederoths samarin tages en tesked till ett dricksglas friskt vatten eller mer efter smak. Sedan den utvcklade kolsyran avdunstat och drycken visar klara pärlor, är den färdig att drickas.
Härav erhålles en utmärkt måltids- och läskedryck med frisk och angenäm smak och samtidigt ett beprövat hjälpmedel vid tillfälliga matsmältningsbesvär i samband med trög mage eller överskott av syra...
Häll först i vatten i glaset-därefter samarin. Önskas smak kan saft eller citron med socker tillsättas."

=Dåtidens soda streamer? :o)

Har sedan tidigare ett vykort som hyllar samarin som jag också måste visa:

79247-200

Hittade detta vykort på en krog i Kalmar av alla ställen! %o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback