halv 12 hos föräldrarna

Nu följer då resultatet av dagens lunch hos föräldrarna.

Förrätt: Klassiskt svenskt påskbord/julbord/smörgåsbord/you name it.
Varmrätt: Nötstek, kokt potatis och sås.
Efterrätt: Spiros version av
Nougatchokladtårta serverad med varma hallon och grädde.

Berättarröst: Jaha, M och Spiro, vad säger ni om årets påsklunch?
Spiro: Förrätten vad oerhört god. Jag diggar påskbord och åt mig ordentligt mätt. En riktig klassiker som aldrig sitter fel.
B: Inga klagomål?
S: Om jag måste anmärka på något så var det att det saknades något riktigt gott bröd att lägga skinkan på. Husman kändes lite tråkigt.
B: Och vad säger du M?
M: Ja, det var riktigt gott. Det var dock en sak som störde mig oerhört och det var avsaknaden av köttbullar.
B: Fanns det inga köttbullar?
M: Nope, inte en köttbulle så långt ögat kunde nå.
B: Vilken katastrof!
M: Ja, verkligen.

B:
Om vi går vidare till varmrätten då.
S:
Den smakade jag faktiskt aldrig. Jag var så mätt från förrätten.
B: Ok.. Då går vi väl vidare till M då...
M: Mycket gott. Fast jag var fortfarande lite upprörd över köttbullarna..

B: Efterrätten Spiro?
S: Där var jag ju part i målet i och med att tårtan var skapt av mig. Om jag får säga det själv blev den dock mycket lyckad. Riktigt god och mäktig som balanserades upp bra med hallonen.
B: Tyckte du om efterrätten M?
M: Ja, den var supergod, väldigt mäktig så jag blev proppmätt. Jag hade möjligtvis fått plats med några köttbullar..
B: Suck... Vad blir poängen?
S: En mycket trevlig dag. Allt var perfekt. Det enda som drar ner betyget är mobbningen som skedde vid fotningen av tårtan. Det blir en 9:a från mig.
M: Det var ju det här med köttbullarna, det var ett stort minus. Dessutom fick jag en del glirningar från svärmor. Det blir en 6:a.
B: 9+6 är 15, då leder föräldrarna än så länge. Vi återkommer igen på lördag då det är dags för M och Spiro att hålla i tvåårskalas för sin son!


Smarrig påsktårta

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Puh, tur att man inte är med i den där tävlingen känner jag direkt så där spontant! Hårda (kött)bullar...

Postat av: Spiro

Hihi, ja han kan vara lite hård ibland..:o)

2010-04-04 @ 15:36:03
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Karro

Hahahahaha medans jag läser så hör jag min idol Helge Skoog.. Klock rent!

2010-04-06 @ 18:40:17
URL: http://carolliine.blogg.se/
Postat av: Spiro

mm, han är härlig!

2010-04-06 @ 20:00:34
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback