Ibland låser det sig

Jag frågade distriktssköterskan om råd med mitt flaskproblem (snarare Alexs problem..).
Hon funderade en liten stund så sa hon:"men testa att ge gröt då?"
Plötsligt var det som om en hel värld av möjligheter och förslag på hur jag ska få i Alex mat öppnade sig. Förstår inte varför jag varit så låst att han ska få i sig maten ur just en flaska?
  • Jag kan koppmata honom som vi fick göra när han var ytte pytte (han har aldrig haft några direkt magproblem som vissa får av koppmatning).
  • Jag kan ge honom ur pipmugg.
  • Jag kan hälla lite maizena i ersättningen så att den blir som en gröt och mata honom med sked.
  • Jag kan koka en gröt av mjölk och maizena som blir ganska "ersättningsliknande".
  • Jag kan köpa "barn"gröt och ge honom.
Endless possibilities!

Ikväll ska jag banne mig på "
homeparty" och så får M välja valfri metod att mätta vår son! :o)


Bara några dagar gammal och koppmatas av sin far. Han gör i brallan samtidigt, därav den bestämda minen.. :o)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ska du sluta amma eller varför ska han flaskmatas? Nyfiken bara.

Postat av: Linda

oups! Läste just om homepartyt...

2008-09-08 @ 20:01:25
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Spiro

Hihi, jupps, det var bara så han skulle ha något att käka medan jag var borta.. :o) Jag är rätt less på amningen nu men eftersom det fungerar så bra så får jag väl köra helamning tills han är 6 mån som rekommendationerna säger. Får se hur det blir sen...

2008-09-08 @ 22:39:07
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Elin

Nu vill itne jag vara en sån där som är petig å säger hur man ska göra... men har fått för mig att man inte ska ge små barn mjölk förrän de nått en viss ålder? Bara en tanke... Hur gick det för M å matning igår?? Vilken metod valde han?

2008-09-09 @ 11:37:02
Postat av: Spiro

Man ska inte ge opastöriserad mjölk. Ersättningen innehåller ju komjölk så jag tror inte det ska vara någon fara? M körde med nestlés "banangröt". Den enda gröt som fanns på ica som var från 5 månader. Alex tyckte det var smaskens! Dock var han vaken fortfarande (hans far har lite svårt att slita sig från honom och lägga honom..)när jag kom hem så han fick amma lite då också..:o)

2008-09-09 @ 12:31:59
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Elin

Ok. Men man kan ju använda bröstmjölk om inte annat kom jag på senare!:)

2008-09-09 @ 14:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback