roadtrip

Jaha, då har jag varit på läkemedelsstämman i Ö-vik. Tyvärr racade vi inte upp dit i en mysig saab 9-5 som jag hoppats så innerligt. Det blev en chrysler minibuss med automatlåda, så då körde jag inte. :o)

Årets tema var infektioner. Ganska intressant. Var bla på en föreläsning om H5N1 (även kallat "fågelinfluensan" i medierna). Skönt att få lite mer sansad och vetenskapligt grundad information. Även om jag sedan tidigare inte var direkt uppskrämd över fågelinfluensan var det trevligt att ha det svart på vitt. Rätt kul att få reda på vad som menas med siffer- och bostavskombinationen H5N1 också, förklarar mer än man tror.
Tvivlar dock på att ni vill läsa hela den långa förklaringen här på min blogg! :o)

När vi anlände till stämman så fick vi en käck liten namnlapp att ha på sig och dessutom en liten "goddie-bag" ála biopremiär. Loggan var dock inte så upplyftande och inte heller innehållet:

79247-391

"YES! Ett nyckelband med landstingets logga på, precis vad jag alltid önskat mig!"

Fråga kolon
Varför får man så förbaskat mycket papper när man går på konferens/stämma? Man tittar typ på hälften under stämman/konferensen för att sedan aldrig se åt dem mer. Varför roffar man dessutom åt sig varenda litet kompendium man ser? Sedan får man se dom där peppren ligga och skräpa i ca 6 månader här hemma för man kanske någon gång har tänkt få nytta av dom eller läsa dom noggrannare.

Kommentarer
Postat av: Karin

Enkelt svar på frågan: gratis är gott!

2007-05-11 @ 15:39:17
Postat av: Spiro

Ahaaaaa... Vad skönt, nu kommer jag att kunna sova inatt! ;o)

Postat av: Mocca

Japp jag tror också det är så som Karin säger. Det samt att iaf jag inbillar mig att jag kommer att läsa och ha användning för broschyrer mm senare. Vilket aldrig har hänt.

2007-05-12 @ 17:38:36
URL: http://mocca.blogsome.com
Postat av: Spiro

Känns skönt att äntligen fått klarhet i fallet iaf..:o)

2007-05-13 @ 00:17:22
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback