Små citroner gula


79247-474

Vad är nu på gång? Varför har hon köpt så hiskeligt många (8 närmare bestämt(aldrig i mitt liv köpt så många citroner, kändes som om jag länsade min lilla lokala ICA-affär)) citroner?

79247-475

Hmm, hon river skalet...

79247-476

AHA! Lemon curd! Men då kommer följdfrågan: Vad ska hon använda så mycket lemon curd till??
Hint:

79247-477

Hihi, även solen har sina fläckar och bakar kakan för kort stund! ;o)

Fortsättning följer på "citron-mysteriet"

UPDATE 18.15
Nu är äntligen mina sommartårtor med lemoncurdfyllning klara!

79247-48079247-479

Tårtan till höger är den som bottnet blev dålig på. Tog bort det som var smetigt och fyllde med jordgubbar istället. Tror det blev rätt bra.
Förresten. Ni vet väl att det är såhär man skivar jordgubbar effektiv:

79247-478

Nu ska jag bara göra mig själv klar sedan drar jag iväg på räkfrossa med sommartårta som efterrätt! :oD


Kommentarer
Postat av: Karro

Å jag vill oxå ha tårta... varför bakar du tårta föressten... Åsså du!!! om man går förbi karro i korridoren så måste man säga hej, det är lag på det :P Snurr unge.. jag såg dig nog i går morse eller va det i morse???? Jaja vilket fall som helst så ser dom mumma ut.. Ha en bra helg! Kram

Postat av: Spiro

Var på fest med rekryteringen igår. :o) Jamen jag kan ju inte säga hej om jag inte ser dig! Precis som du sa är jag snurrig då på morgonen när jag jobbat natt ju, inte så uppmärksam..;o)

2007-06-16 @ 10:41:29
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Ann

Men åh, va god den ser ut! Å va smart med äggskäraren, kommer att tas efter i sommar :)

2007-06-16 @ 20:35:43
URL: http://annfilosoferar.blogg.se
Postat av: Spiro

Det är min kära fader som kommit på det tricket! Se bara till att ha en ganska bra skärare, annars har de en tendens att tycka jordgubbar är för hårda och gå sönder..

2007-06-17 @ 11:35:03
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback