mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat

Eftersom jag jobbade igår la jag in en beställning hos M om att han skulle ordna middagen.
Kraven var att det skulle vara något "lätt"(=frisk smak och inte klump-i-magen-känsla efter man ätit typ). Fixar inte "tunga" (=mastiga såser, varma soppor, mega-köttbit osv) rätter i den här värmen.
Detta blev resultatet:

79247-46579247-464

"Gör din egen sallad" kan man kalla det. Vi gjorde typ en "bassallad". Sedan hade vi tonfisk, räkor och kyckling som man fick plocka på bäst man ville själv. Självklart mumsig baugett och vitlökssås till. M får MVG! :o)
Idag är jag ledig så jag tänkte slänga in en fransyska (KÖTTBITEN inte nationaliteten) i ugnen och göra en färskpotatissallad. Det går nog ner. :o)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men ugn går bra??? (värmen)

2007-06-12 @ 09:06:55
Postat av: Spiro

Jag var knappt i köket när ugnen var igång. Steken sköter ju sig själv lixom...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback