to list or not to list?

Fredag = listdags. För det har jag bestämt. Hittade denna hos Emma.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
"trots att jag kände honom så väl visade dagboken mig en okänd Henrik" (Henrik den VIII:s självbiografi av Margaret George. Känns som om jag läst den i evigheter, men den är bra!)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Sovrums-TVn.

3. Vad såg du senast på TV?
Friidrotts-Em. Eller, somnade snarare till det...

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
12.48 (in facto 12.49, har grym koll på klockan för det mesta)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
TVn som står på som bakgrundsljud då Alex sover

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Var hos chefen på medarbetarsamtal

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Emmas sida såklart!

8. Vad har du på dig?
Mjukbrallor och en av M's gamla t-shirtar. Den vanliga hemmadressen.. :o)

9. Drömde du något inatt?
Drömde en jättelång dröm inatt. Vet att jag reflekterade över hur lång den var när jag vaknade. Nu har jag såklart glömt den...

10. När skrattade du senast?
Skrattar ständigt åt Alexs påhitt. Senaste rejäla skrattet var orsakad av bilden i föregående inlägg..:o)

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Några tavlor, bilder på Alexander, min sjuksköterskehylla (med ssk-grejer på. Har visat den här på bloggen men orkar inte leta rätt på inlägget)

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Har jag nog, tänk om jag kunde komma ihåg det med..

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kul såklart! Annars skulle jag väl inte göra den?

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Så var det den där grejen med minnet då. Senaste på bio var iaf ... Nämen va f*n... Minns inte det heller?? Det var tillsammans med M, det minns jag!

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Hus, betala av lån, kanske en kul bil, resa...De där klassiska sakerna antar jag.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
Jag har sovit i bivack en gång. 

17. Tycker du om att dansa?
Hemma med Alex? Jepp! På krogen? Näe, hua!

18. George Bush?
Tack och lov har han inte så mycket att säga till om längre..

19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Min pojk vet ni vad han heter. Om han blivit en flicka skulle han hetat Amanda.

21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Nope, tyckte det var nog långt hemifrån att bo i Kalmar.

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
-Vad kul att äntligen få träffa dig personligen!

Sådärja! Nu ska jag väcka pojken. Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Nu sitter vi och vantar pa taxi for att ta oss till flygplatsen och vidare transport hemmat Sverige. Hoppas ni fixat till lite lampligt vader for oss som blivit bortskammda med 25 grader. Se till att Alexander inte hittar pa nagra dummheter som att borga ga i morgon.



Morfar

2009-03-07 @ 20:32:04
Postat av: Spiro

Det är nog ingen risk.. :o) Ses ikväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback