myggfritt

-20 grader ute idag. Det blir nog ingen promenad för oss i den kylan. För min egen del går det väl bra men Alexander blir så himla torr när det är såhär kallt. Då får han två stora röda ringar på sina fina kinder, stackaren! Iofs verkar han inte bry sig om det men jag tycker synd om honom ändå!

Ödets ironi drabbade mig igår förövrigt. En kompis skulle komma och hämta sina blingo-kläder som levererats till mig. Hon hade dock nyligen legat i magsjuka så vi kom överens om att jag skulle hänga ut grejerna på dörren så hon inte skulle riskera att smitta oss. Fine, inget mer med det.
När jag kliver in på avdelningen jag skulle jobba på igår möts jag av beskedet att det är magsjuka på avdelningen. Dessutom är det jag som ska ta hand om dessa patienter. Förmiddagens försiktighetsåtgärd kändes ganska onödig i det läget! %o)
Nåja, duschade innan jag gick hem (för en gångs skull hade jag inte tagit med någon mössa och fick njuta av hår som blir stelfruset i kylan. Ännu ett ödets ironi?) så förhoppningsvis blir det inga påföljder!

Kommentarer
Postat av: Karro

Nämen fy så typiskt.. Håller tummarna att du och the familja klarar sig.

Kram

Postat av: Spiro

Verkar som vi klarat oss! :o)

2009-01-17 @ 19:19:33
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Karro

Gud så bra....

2009-01-17 @ 22:18:55
URL: http://carolliine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback