detta är mitt jobb, visa mig ert!

Istället för att mysa med min lilla familj idag har jag varit på jobbet. Pengarna behövs och jag trivs ju rätt bra även där! Har inte varit direkt stressigt idag heller så jag hann med att knäppa lite bilder.



Det är helt ok utsikt när man sitter längst upp på sjukan (7:nde våningen)!



Munderingen är på igen (pekar upp mot headern). Jag är inte en såndär ssk/usk som knatar runt med massvis med pennor. Jag klarar mig bra med de fyra jag har!
Varför de flesta har massvis med pennor? Tror det är en kombination av att det är ofta patienter/anhöriga vill låna en penna och att man rätt ofta får reklampennor från läkemedelsföretag och dylikt.



Det är en sorts hatkärlek man hyser inför medicinvagnen...

Kommentarer
Postat av: Torgny



Hej!



Har alltid funnderat varför alla sjuksköterskor har så många pennor i bröstfickan.Fick nu ett svar tack för det.Trodde det var en statussymbol i din bransch.

2009-01-10 @ 22:22:09
Postat av: Spiro

Haha, ja, det kan ju också vara en förklaring! :o)

Postat av: Pernilla

Meh, jag vill oxå va på vpr! Längtar.

2009-01-12 @ 09:29:31
Postat av: Linda

Ang. pennorna, eller så slarvar man bort en efter en och plockar omedvetet på sig andra pennor man hittar under dagen, som jag oftast gör!

2009-01-12 @ 10:41:47
URL: http://lindakott.blogg.se/
Postat av: Spiro

pernilla: din tid skall komma! ;o)



linda: haha, ja det är ännu en version! :o)

2009-01-12 @ 15:56:01
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback