sova sova säng säng säng

M och jag hade det riktigt mysigt under vårt "Alexander-fria"-dygn. Alexander verkar också haft det bra hos sina morföräldrar. Enligt säkra källor ska han ha skött sig "exemplariskt". :o) Dock verkar det som om han sparat allt det bus han gick miste om under det dygnet och tog därefter ut det hela på sina föräldrar.
Det började lindrigt igårkväll med att han somnade en timme senare än vanligt. Fine, kan väl förstå att han behövde landa lite här hemma och så. Däremot var jag mindre glad när han vaknade vid halv fyra inatt och absolut inte skulle somna om i sin egen säng... Nåja, han fick väl komma över till oss och sova. Eller ja, vi hade tänkt att han skulle sova, det hade tydligen inte han. Efter en timme var han dock någorlunda halvsovande, men snurrade runt som en galning och jag insåg att jag inte skulle få en blund om detta fortsatte. Så jag gick tillbaka med honom till hans säng. Galningen förbyttes snabbt till något som mest kan liknas vid en ambulanssiren...
Åter till våran säng.
Efter några till timmars snurrande och halvslumrande vaknade han strax innan 6 av M's väckarklocka. Serverade prinsen på ärten lite välling som slukades snabbt och därpå däckade han direkt. Bar in honom till hans säng och såg fram emot lite sovmorgon då han verkade lika slut som mig.
Klockan 8 ringer de från jobbet och väcker både mig och Alexander...
Förmiddagen har varit fylld med gnäll och kläng, lovely!
Nåja, nu har jag gett min älskling en tidig lunch och låtit honom krypa ner för en nap som förhoppningsvis får förbli ostörd! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback