jag har många hemligheter

Ibland är det väldigt tråkigt att ha tystnadsplikt.
Sitter på jobbet och det fullkomligen bubblar i mig det jag skulle vilja berätta.
Men det får jag ju inte, och det tänker jag inte göra heller.
Tystnadsplikten är allvarliga och viktiga saker. Läste en gång en bloggerska som var sjuksköterskestudent som skrev om sina patienter i alltför utförliga ordalag. Det hela slutade med att hon inte fick ta examen. Helt rätt tycker jag.

Det är också besvärligt när man träffar bekanta på sjukhuset i form av patienter eller anhöriga. För att undvika att det ska bli några problem brukar jag alltid fråga tämligen direkt om jag får berätta att jag träffat dem eller om de vill att jag ska hålla det för mig själv. Blir lättast så. Vissa kan annars bli lite förvånade/besvikna/sura när jag inte hälsat vidare till mina föräldrar t ex.. :o)

Nåja, tystnadsplikten är i grund och botten en superbra sak och jag överlever nog trots att mina "bubblor" inte får komma ut! :o)

Kommentarer
Postat av: Linda Ahlgren

Jag vet hur du menar... men det är ju liksom när det är nytt som det kan kännas som man skulle vilja berätta. Jag har gjort på samma sätt som dig. Jag hade praktik på förlossningen o då kom min mammas kusin in o skulle bli pappa. Då frågade jag om jag fick säga nånting till mamma eftersom jag visste att hon skulle fråga mig senare.

Enkelt sätt att lösa det på, när man anar att det kan komma upp.



Annars så får man se till att hålla tyst helt enkelt. O kan man inte det så tycker inte jag att man ska jobba med männsikor som kan säga saker i förtroende som de kanske inte hade tänkt att säga.



Hmmm... blev ganska långt detta. Jaja... =)

Postat av: Elin

Men till mig kan du säga!;) Om inte saken är passé på fredag då jag går på då...:) Hoppas du hade en lugn natt!

2008-09-25 @ 08:45:32
Postat av: Spiro

Linda: Precis, skvallertackor passar inte inom vården! ;o)



Elin: Natten var alldeles lagom. Fick göra lite ssk-grejor så det var ju skoj. Dessutom jobbade jag med Lillian= myyyycket intressant prat så natten gick fort! :o)

2008-09-25 @ 13:47:16
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh, skönt med henne som arb.kamrat! Det spelar ju rätt stor roll vem man jobbar med...

2008-09-25 @ 14:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback