Förlåt B!

När jag var inne på sjukan på besök häromdagen berättade B för mig att hon alltid går in och kollar min blogg på lördagmornarna och att hon blir lite småsur om jag inte ännu uppdaterat då.

Så förlåt B, vi tog lite sovmorgon!
Förvisso åt Alexander bara på ena sidan även denna morgonen och jag fick pumpa andra sidan men därefter somnade han om.
Han vaknde igen runt 10-tiden. :o)
Därefter så busade och myste hela familjen i sängen en stund.
Nu har jag nyligen ätit frukost (lunch?) och Alex sover en liten tupplur, därefter bär det iväg till babyproffsen för råd om bilbarnstol!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Fisan :)Kände frustrationen från en mamma som får kämpa och tänkte ge dig råd, och jag vet att man kanske ofta inte vill ha råd utan bara få gnälla av sig men här kommer det ändå, take it or leave it :)

1. Angående krångel med favvotutten och den ratade tutten, om man sitter upp och ammar kan man lägga sin bebbe mot andra bröstet så han ligger precis som vid favvosidan, en del går att lura på så sätt ;)kanske att det går om man ligger obekvämt mer på magen i sängen?

2. Har du provat ersättning? det kan ju vara så att han vill ha bröstmjölk ur brösten men att en annan smak går bra i flaskan! (inte klokt vad ungarna är bestämda, eller hur)

3. Om han äter mindre så anpassar sig ju mjölken, men så länge du pumpar ut lika mycket på morgonen som han äter så minskar ju aldrig produktionen å så spänner brösten sådär som en överfull vattenballong :)testa att bara pumpa till spänningen släpper! det fick jag lära mig när vi övergick från bröstmjölk till ersättning.

Jag vet att du säkert kan allt det här men det är skönt att få dela med sig av lite erfarenhet in case det hjälper!!!!! Kram på dig från en morsa till en annan!!

Postat av: Spiro

Du är bra på att ge råd utan att man (jag) tar illa upp! :o)

På fråga 1 svarar jag: Jag varierar "börjar"-tutte så jag tror inte problemet sitter där. Har provat diverse ställningar utan resultat..:o)

2: Jupp, ger för det mesta ersättning när han ska få på flaska. Sen det började krångla har jag även testat bröstmjölk som varit fryst och färsk bröstmjölk.

3. Pumpar bara så spänningen släpper, imorgon har jag tänkt att avbryta honom innan han ätit klart på första så tar han förhoppningsvis andra. Är lixom van att alltid tömma båda.. :o)



Tack för att du bryr dig vännen! Och du; i mitten av oktober åker vi troligtvis till småland! :oD Hoppas vi kan ses då!

2008-09-20 @ 18:56:24
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Emma

Läste senaste inlägget och det gick ju bra att luras lite, haha, gött!!! Vad kul att ni drar till småland, vi får väl se hur vi kan fixa till en träff!!!! Skulle vara jättekul, saknar dig och resten av gänget! KRAM

2008-09-21 @ 12:02:44
URL: http://emmahalme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback