bortskämd mamma och b*tchig sambo berättar

Imorse vaknade Alexander 1 timme tidigare än vanligt. Dvs vid klockan 6, då M precis klivit upp.
Jag kände absolut inte för att kliva upp och amma men vad hade jag för val? När jag går ut till köket för att ta ett glas vatten innan amningen (blir ju så himla törstig annars!) tittar M på mig och frågar:
- Va? Är han vaken?
Jag grymtar något surt ohörbart till svar.
- Väckte du honom?
Då ger jag honom min arga blick och jag riktigt ser hur han rycker till.
Medan jag dricker mitt vatten frågar han försiktigt:
-Ska jag hjälpa dig med något?
-Ja, du kan väl amma honom åt mig!
Går tillbaka till Alex och börjar amma. Han har börjat krångla lite på sistone och bökar ofta en stund innan han tar andra sidan.
Så även imorse. När vi ligger där och brottas kommer M in och säger skämtsamt:
-Men vad sur han är, varför ger du inte min son mat!?
Den andra arga blicken för morgonen utdelas.
Alexander äter slutligen klart och får krypa ner i sig säng och somnar om omedelbart.
Innan M åker iväg till jobbet kommer han in till mig och säger:
-Förlåt att jag retades förut, jag visste inte att han höll på och krånglade.

Världens suraste sambo anmäler sig för sitt spöstraff!
(Jag skulle kunna fortsätta och berätta att Alex vaknade därefter vid 8.30 istället för 9.30 men då blir ni väl alldeles galna på min bortskämdhet, så det låter jag bli)

Kommentarer
Postat av: Elin

Det har du alldeles rätt i!:) Kan ju replikera med att berätta att Iris somnade 20.15, vaknade 21.45, 00.45, 03.12, 06.nånting å slutligen 7.48... Jag är trött idag.

Men å andra sidan så är det klart att det blir jobbigt när barnen inte beter sig som de brukar å man är van vid, så du får känna dig trött å irriterad du med...:)

2008-09-17 @ 10:18:47
Postat av: Spiro

Hua, förstår att du är trött! Men i vanliga fall sover hon väl mer på natten? Nä, nu när jag är uppe går det bra. Det är mest när jag är nyvaken som jag inte direkt är till min fördel..:o)

Postat av: Elin

ja annars brukar hon bara vakna två ggr/natt! Vet inte vad det varit med henne de senaste nätterna..kanske för att vi flyttat spjälsängen längre bort från våran säng, så jag måste kliva upp varenda gång!?!:/

2008-09-17 @ 12:45:22
Postat av: Spiro

Hihi, bus-Iris! :o)

2008-09-17 @ 15:46:51
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: lillsyrran

Fredrik är för feg för att skriva på bloggen ;) men här kommer en hälsning från han genom mig:

http://www.uppdragbarn.se/skriv-om-oss/

2008-09-17 @ 19:56:21
Postat av: Katarina

Ja, jag minns det som igår, det där med att aldrig få sova ut ordentligt...Men lugn, snart är Alexander i målbrottet och sover halva da´n. Uppmuntran nr 2: Det ligger en liten mjuk och tuff svart body här och väntar nästa gång ni ska palla äpplen...Uppmuntran nr 3: Den är av mjukaste BAMBU !! Slutligen; om du gillar bodyn FÅR du skriva om den på bloggen!! ;o)

2008-09-18 @ 09:57:49
URL: http://grona-grodan.se
Postat av: Spiro

Haha, idag fick jag väcka honom vid 8..:o) Bodyn ligger faktiskt på mitt köksbord, den leverarades igår! Tack så mycket, den känns supermysig! Ska bara tvätta den först så återkommer jag med betyg! :o)

2008-09-18 @ 10:36:42
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback