pappa i ett nötskal

Igår åkte jag, Alexander och min storasyster, som är hemma från Österrike, och besökte min mormor.
Medan jag satt hemma och väntade på att storasyrran skulle komma och hämta mig ringer vår ömma fader och frågar om syster anlänt.
-Nope, men hon kommer närsomhelst, svarar jag.
-Ok, har du tänkt ta med dig vagnen?
Jag blir lite fundersam:
-Nä, hurså?
Pappa skrattar till lite:
-Jo, jag var ute och sköt två kandagäss imorse och de ligger kvar i skuffen!
Hoppsan...
Sedan fortsätter han:
-Om ni skulle råka åka förbi någon container kan ni ju bara slänga dom!
(hur ofta råkar man åka förbi en container??)
-Uh, jag vill väl inte ta i dom heller!
-Nämen det är väl ingen fara, det känns som att ta i en katt ungefär!

Nå, kanadagässen fick åka tillbaka till mina föräldrar igen efter sitt lilla besök i stora staden. Fast jag visade dom för storasyrran först som inte märkt dom på resan in! %o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback