Ingen kvällsro

Jag och Alexander är lite oense om en sak.
Jag anser att kvällarna ska tillbringas i lugn och ro tillsammans med familjen. Titta lite på TV och prata med sambon som varit på jobbet hela dagen. Mata bebisen och se honom somna lugn och tillfreds i sin säng.
Alexander anser att kvällarna ska tillbringas skrikandes allt vad lungorna håller, speciellt när något program som mamma gärna vill se går på TV. Skrikandet får gärna börja när Spiro och M ska få en chans att prata med varandra och umgås bara de två. Eller om de köpt glass.
Vi byter blöja, vi matar, vi vyssjar, vi sliter vårt hår...
Sedan lagom tills vi håller på att bli galna så säger det bara "klick" och busungen somnar...

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja det låter typiskt!:) Men skönt att han tillslut somnar iaf! Iris har ju problem med magen, så skrikande kvällar känns igen. Förstår inte när man ska kunna umgås man å kvinna?!:)

Postat av: Spiro

Ja, sen sover han som en stock fram till 4-5 så jag ska egentligen inte klaga...(men det är svårt att låta bli) Hm, varför kommer jag att tänka på musiken till "mission impossible" när du skriver om att umgås som man och kvinna? ;o)

2008-05-14 @ 13:49:31
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback