bärsjal vs bärsele

Tycker att det är en hel del snack om vad som är bäst; bärsele eller bärsjal. Jag har det stora privilegiet att äga båda. Idag provade jag bärsjalen för första gången. Har inte velat använda den innan då "remmarna" är lite väl nära ärret efter kejsarsnittet som varit rätt så ömt.

79247-869   79247-870

Mitt betyg:
Han somnar lika fint i båda och verkar trivas lika bra i båda.
Jag tycker belastningen för mig känns ungefär lika. Bärsjalen känns mer flexibel vad gäller att påverka höjd och hur hårt den sitter åt. Bärselen däremot är lättare att behålla i en inställning när man hittat en som känns bra.
Bärsjalen känns lättare att sätta Alexander i och lite mjukare, bärselen mer stabil.
Summa summarum tror jag nog att det blir dött lopp faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt! Vi ska nog också ha båda faktiskt. Maken är en väldigt modern och icke-macho man, men att gå med bärsjal tar emot för honom, medan jag är lite sugen på en sån. Såna här bra konsumenttester är grejer det!

Postat av: Spiro

M var också väldigt skeptisk till bärsjal men när han så den "in action" igår så verkade han gilla den bättre än bärselen faktiskt! :o)

2008-05-13 @ 09:04:37
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback