att släppa taget för en stund

Idag sa M till mig:
-Idag får du åka ut till dina föräldrar själv.
-Ok, sa jag. Jag och Alexander åker själva.
-Nä, sa M. Du ska åka helt själv. Alexander ska vara hemma med sin pappa.
-Näää, sa jag. Det törs jag inte.
Slug som han är spelade M ut samveteskortet.
-Vadå, litar du inte på mig??

Efter en del velande och mycket ångest från min sida åkte jag i alla fall.
Själv.
Jag var utan mina två prinsar i hela 4½ timmar! Det hela kändes mycket underligt. Kan inte riktigt beskriva känslan. Det var många känslor på en och samma gång.

Summa summarum så hade i alla fall mina pojkar det hur bra som helst utan mig och ingen av dem verkade ha saknat mig nämnvärt... %o)

Kommentarer
Postat av: elin

oj, det var inte dåligt! Själv så har jag varit utan Iris två ggr, första ggn när hon var 7 veckor. Då var jag på begravning å det blev kanske 1,5 h sammanlagt. Lika lång tid var det andra ggn som var i torsdags... Men det kanske funkar bättre för er då A tar flaska... Vi har inte provat det än. Dessutom får Iris hysteriska skrik ibland som bara slutar då hon får amma, ibland hjälper inte ens det... Å då har ju tyvärr inte K så mkt att komma med!

2008-05-05 @ 13:57:37
Postat av: Spiro

Elin: Visst är jag tuff? Jo, såriga bröst och urpumpad mjölk har faktiskt sina små fördelar! Hysteriska skrik kör Alexander ibland med också. Ibland känns det som om tid är det enda som botar..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback