v.38

Idag kör jag med en såndär surbild som mest är sur för att jag försöker pricka spegeln.. :o)

79247-804

Tar med en "frontalbild" också mest för mitt lite ironiskt höjda ögonbryn. Som höggravid lär man sig uppskatta det lilla! %o)

79247-805

Allt var bra på barnmorskebesöket igår. Verkar som om det höga blodtrycket bara var en engångsföreteelse, skönt! Pratade även en del inför förlossningen och barnmorskan såg till att skriva in det i min jornal så att personalen på förlossningen ska veta mina önskemål redan när jag kommer in.
Har jag sagt att min barnmorska är toppen? Det känns som om hon alltid har tid att prata ordentligt och hon har alltid bra svar och tips när jag frågar något. Sedan har jag även väldigt stort förtroende för henne, känner att jag vågar fråga vad som helst och inte behöver hålla tillbaka något, otroligt skönt att ha den resursen i henne.
M och jag har kommit överens om att hon nog ska få en blomsterkvast eller något liknande när detta är "klart". :o)
Förövrigt har arbetsterapeuten hört av sig (äntligen!), så på tisdag ska jag till henne och förhoppningsvis få hjälp med mina händer. Imorse när jag knöt ena handen så "fastnade" ringfingret inne någon extra sekund innan det klickade ut, inte så trevligt.
På måndag ska jag även få hämta ut en
TENS-apparat hos sjukgymnasten, ska bli spännande att prova! Har varit intresserad av TENS sedan jag hörde om det första gången när jag pluggade till sjuksköterska. Förhoppningsvis fungerar det bra för mig.

Kommentarer
Postat av: Linda Johansson

TENS-apparaten var ovärdelig tyckte jag. Men de andra i vår föräldragrupp tyckte inte den fungerade, men mycket beror nog på när man börjar använda den. I slutet hjälpte det inte mycket.

2008-03-13 @ 11:55:58
Postat av: Spiro

Mm, min barnmorska påpekade att det är viktigt att börja använda den tidigt och att lära sig hantera den innan värkarna kör igång. Har inga förhoppningar på att den ska hjälpa så mycket på slutet heller så det verkar som om mina förväntningar är på lagom nivå! :o)

Postat av: Siss

Jag skulle oxå hämta ut ensån apparat, men eftersom Iza ville komma så tidigt så hann jag aldrig med det...... ;o) Så Fia, va redo, snart är det dax!!!!

2008-03-14 @ 15:12:46
Postat av: Spiro

Hihi, ju det är ju en risk man får ta! Men jag är redo, med eller utan TENS! :o)

2008-03-14 @ 15:21:18
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback