black jack

Linda K kör 21 frågor och jag hänger på för att lätta upp den sötsliskiga stämningen som den senaste tiden lagt sig över bloggen..;o)

1) Vad åt du till frukost?
Fjällfil med müsli och en smörgås med mumsig prästost på. Till detta dracks te då juicen är slut...

2)Lägg ut senaste bilden du tagit på dig själv.
M tog bilden men jag gör som jag vill på min blogg sådetså!



3)Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
*springer och kollar* Mamma hade författat det långa smset "hur då?". Hon är alltid väldigt "talför" i sina sms.. ;o)

4)Vilken färg har din dator?
Silver och svart. Cooligt värre!

5)När var du arg senast?
Igår när jag inte fick bort bygeln från tripp trapp stolen och lyckades bryta sönder stolen.. To be continued...

6)Ditt bästa minne från skoltiden?
Finns ganska många faktiskt. Men när mitt lag vann en innebandyturnering var en härlig känsla! :o)

7)Ditt sämsta minne från skoltiden?
Svårt att hitta absolut sämsta bara sådär. När en klasskompis spottade mig i ansiktet i trean var väl ingen höjdare..

8)Yoga eller löpning?
Aldrig testat yoga trots min mors lovordande. Hatar dock löpning så jag väljer nog yoga ändå.

9)Spahetti Bolognese eller oxfilé provencale?
Heter det inte spaghetti och köttfärssås längre eller? Båda slinker ner ungefär lika lätt.. :o)

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Lokaltidningen och vårdfacket

11)Favoritkaraktär i deckare?
Är inte så förtjust i deckare faktiskt. Brukar somna bra till morden i midsumer så vi säger väl den filuren då! %o)

12)TV-program du aldrig missar?
Sedan Alexander kom till världen har det blivit svårt att följa serier. Undviker att missa cityakuten, grey's anatomy, terminator-the sarah connor cronicles.

13)Vem/vilka är du avundsjuk på?
Är inte så avundsjuk för närvarande faktiskt. Personer med platta magar utan bristningar och kejsarsnittsärr kanske..:o)

14)Din bästa revansch?
Jag har världens finaste son och sambo

15)Din bästa chef respektive din sämsta?
Bäst är nuvarande, och det skriver jag inte bara för att hon läser min blogg! Sämsta vill jag nog inte skriva här...

16)Mat som du aldrig någonsin kommer att äta?
Mycket.. Är rätt kräsen av mig.. Ostron bl a kommer nog aldrig ner i min mage, slemäckel ju!

17)Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Oh, svårt. I den bästa av världar vore jag så pass modig att jag kunde säga vår statsminister ett par sanningens ord.

18)Kaffe eller te?
Te, dricker inte kaffe.

19)Skostorlek?
Innan graviditeten 36/37. Nu 37/38 men jag tror de håller på att krympa. Håll tummarna!

20)Hur ofta är du på IKEA?
Nuförtiden rätt ofta. Bästa stället att hitta bra och prisvärda grejer till Alex.

21)Om du hade fem miljoner över..Vad skulle du då köpa?
Drömhuset och drömbilen.

Nu ska jag leka "äntligen hemma" och restaurera tripp trapp-stol! Som sagt, återkommer om det! :o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback