prövat mina sjöben

Jag plurrade.
Igår alltså.
Såhär var det:
Jag och lillasyster gick ner till sjön. Hon skulle bada, jag skulle känna på vattnet (törs inte bada pga mjölkstockningsskräck). Vi ser att grannarna är ute på sin flytbrygga. Det hela ser mycket behagligt ut. Lillasyster överväger att simma ut till dem. Jag blir avis och vill också ut dit, dock utan att bli blöt. Några andra grannar har en pyttig båt liggande hos oss. Vi kommer på att vi kan låna den. Vi upptäcker att åror saknas. Motor finns dock, och bensin. Jag är inte så förtjust i båtar och har därför inte så stor koll på hur en båtmotor fungerar. Pillrar och grejar lite och får till slut igång motorn. Båten far iväg samtidigt som min lillasyster kastar sig i båten.
Obalans uppstår.
Jag tappar balansen och plumsar.
De beiga shortsen antog nyansen; nyligen kissat på sig.
Efter detta äventyr vill motorn inte starta mer. Vi använder oss av öskaret för att ta oss ut till bryggan.
Tur att det var vindstilla! %o)

(Nu har M semester så jag misstänker att detta kommer medföra lite glesare med inlägg, bara så ni vet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback