vintorka

Igår på föräldrautbildningen gick barnmorskan igenom olika smärtlindringsmetoder vid förlossningen, lustgas var såklart med på listan. Hon berättade att vissa kan uppleva den obehaglig för att man kan känna sig lite småfull och inte i full kontroll så att säga. Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att viska till M:
"Då måste jag ju prova bara för att få känna mig lite full igen"
Det var länge sen sist! Det känns nästan lite tabu att säga det, som om det gjorde mig till alkoholist eller något, men jag saknar alkohol! Känslan har blivit extra stark den senaste tiden. Kanske är det en såndär "craving" som man ska ha? Tyvärr kan/tänker jag inte mätta min...
Igår drack jag iaf
alkoholfritt jordgubbsvin som hade liknande färg som mitt favvorosé d'anjou. Försökte intala mig att det var d'anjou jag drack och det fungerade delvis i och med att jag somnade i soffan vid 21 som jag brukar göra när jag dricker "vanligt" vin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback