Vårt första gräl?

Vi badade Alexander imorse.
Jag i min enfald har trott att alla bebisar gillar att bada. Jag hade fel.
Alexander tycker inte alls om att bada och är noga med att informera oss om det.
När han kommer upp ur badet blir han dock världens gosigaste.
Idag kände han dock att han var tvungen att straffa mig lite för denna oförrätt och valde att kissa på mig och en av de få tröjor som jag kan använda i väntan på tid att införskaffa amnings-bh.
Jag bad om ursäkt till honom genom att låta honom amma en stund till och han godtog min ursäkt.
Så nu är vi vänner igen! :o)

Kommentarer
Postat av: Janne

När killbäbisar kissar på en önskar man att det blev en flicka... ; )

Postat av: Elin

Återigen Grattis! Tack för att du delade med dig av din förlossning, det är så intressant att läsa! Angående bad så skrek Iris också första gången vi badade henne. Min teori var att det var för kallt i vattnet, vi har nämligen ingen termometer. Det har vi fortfarande inte men lite varmare vatten!:-) Hoppas du mår bra!

2008-04-16 @ 13:45:39
Postat av: Emma

Minna gillade inte heller första badet, min teori är att det var kallt mot handfatet och blev en "chock" för en bebis som alltid har haft det varmt och mjuk omkring sig. 2a badet i badbalja + insats gick kanonbra...

2008-04-16 @ 15:14:26
URL: http://emmahalme.blogg.se
Postat av: Spiro

Janne: Hihi, mm. Senare passade han på att från skötbordet "skjuta" en vacker stråle rakt ner på badrumsmattan..:o)

Elin: Det här var andra badet och jag tror också vi hade för kallt första gången. Varmare nu men fortfarande inte poppis.. :o(

Emma: Vi har badbalja och insats (efter ditt tips, hihi) men han gillar ändå inte. Får se om han ändrar sig så småningom!

2008-04-16 @ 19:21:16
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback