äntligen ny lista!

Nä, nu får det vara nog med bebissnack för ikväll. Jag slänger in en lista istället. Hittad hos
Linda K

Hur länge har du bloggat?
Sen maj 2006. (Snart två år!)
02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Tyckte redan från början att det var väldigt underhållande, precis som nu!
03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Hm, kommer inte ihåg riktigt. Men Linda K är väl en av de första jag började följa med förtjusning som fortfarande existerar.
04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Inget speciellt. Tycker jag hållit en liknande nivå. I början var det väl lite mer om vem jag är och intressen och sådant.
05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Tok-många. Sist jag räknade var det 35 stycken...Skulle aldrig fungera utan RSS. Har planer på att lägga ut en lista på alla som jag följer men inte kommit längre än så..Skamligt.
06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
De flesta är dagboksbloggar.
07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
*kollar RSS-listan* Tror det får bli Minnas blogg. Vi verkar tycka olika om det mesta men hon är grymt rolig och hennes illustrationer är för det mesta klockrena.
08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
FruSandra är sjuksköterska precis som jag och vi verkar ha en liknande syn på yrket. Dessutom är även hon blivande mor! :o)
09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De tycker att det är ett praktiskt sätt att hålla koll på vad som sker i mitt liv. :o)
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog. Har inte hört någon säga något annat.
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det tycker jag nog. Vill man promt ta reda på vem/var jag är så är det ju inte så svårt men inte helt uppenbart. Sedan är jag noga med att inte berätta för mycket om M och hans privatliv då han sagt ifrån, det känns viktigt att respektera.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Privata grejer inom familj och vänskapskretsen som kan vara känsligt. Dessutom är jag noga att tänka på sekretessen när jag skriver om jobbet.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Hm, samvetsfråga. Lätt att säga att jag bara gör det för min egen skull men ska ju inte sticka under stol med att det är grymt roligt att få kommentarer!
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Beror ju alldeles på hur privat och sanningsenlig den personen väljer att vara. Men jag tror inte att det är omöjligt.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Näe, faktiskt inte.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Om man inte förstår att vem som helst kan läsa det som skrivs och utnyttja det kan man kanske hamna i lite trubbel.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Min blogg är inte direkt så poppis för att jag ska behöva riskera sådana saker. Tror aldrig jag fått höra något negativt överhuvudtaget faktiskt!
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Ibland kan jag känna lite tvång över att det är dags att uppdatera och bli stressad över att jag inte kommer på något att skriva.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jag hoppas det, tycker det är kul att gå tillbaka i min blogg och läsa. Beror nog en hel del på hur mammalivet blir.
21. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
En ersättning till den pappersdagbok som jag saknat.
22. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
En hel massa skoj läsande och spännande människor!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Laser din blogg ifran Singapore och nu ar det banne mig dags for den dar lilla bebisen att komma ut! Jag fortsatter halla koll har inne nar tillfalle ges ;-) Heja pa! Kram

2008-04-07 @ 06:51:56
Postat av: Spiro

Sandra: Jo, du är inte ensam om att tycka det..%o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback