Vilket flyt!

Ibland känns det verkligen som om det finns någon som håller koll på mig och ser till att mitt liv går som jag vill och att jag mår bra.
Vaknade imorse och kände mig lite halvkrasslig; snorig i nosen och ont i halsen. Den tråkiga känslan förstärktes av att jag visste att jag hade två nattpass framför mig. Nattpass är mycket tyngre än vanliga pass när man inte riktigt känner sig på topp. Velade länge om jag kanske skulle sjukskriva mig eller ta flexledigt en av nätterna. Hade dock inte samvete att sjukskriva mig, så dålig kände jag mig faktiskt inte. Flexnatten kändes inte heller bra då jag knappt hade någon flex att ta ut. Så jag bestämde mig för att ladda så mycket som möjligt idag och helt enkelt bita ihop och iaf ta mig igenom den första natten.
Lagom tills jag accepterat detta faktum ringer telefonen, det är "chefen" som undrar om jag kan göra ett byte och jobba dag imorgon istället!

Vips så slapp jag undan natten, vips fick avdelningen som behövde en sjuksköterska bemanning och vips försvann min "chefs" problem!
Jorå, tror nog att det är någon som ser efter så att jag har det bra. :o)

Kommentarer
Postat av: Karro

Hahah vilken tajming..
Du hur gick det med datumet som du föreslog på facebook...?

Postat av: Spiro

Hittills bara du och Anna som kan. Erika skulle ev komma... Ser kärvt ut..:o(

2007-11-12 @ 17:02:29
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback