Äntligen en ny lista!

Sitter på jobbet och någon taskig människa har hängt bly i mina ögonlock. Tur att det finns en färsk lista att besvara då! :o)

1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln första gången i morse? När jag klev upp efter ha sovit (ca 15.00 alltså och inte morgon, men skit samma) tänkte jag:"hur tusan lyckades jag få till den där locken egentligen??"

2. Hur mycket kontanter har du på dig? 4 kr ligger i jobb-tunikan. Hur mycket som finns i plånkan har jag dålig koll på.

3. Vilket ord rimmar på "test"? cest, som i citroncest, som citronskal, som man har i lemon curd. %o) (klockan är två på natten, vad begär ni av mig egentligen?)

4. Favoritplanet? saturnus såklart med sina fina ringar.

5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan på din mobil?
Missar inga samtal ;o).

6. Vilken är din favoritringsignal på din mobil?
Hade"terminator" theme song men den hörde jag aldrig. Ibland kunde jag stå och nynna med utan att fatta att det var min mobil som ringde.. Numera kör jag bara med vanligt ring, då fattar jag iaf att det ringer.

7. Vad har du på dig på överkroppen just nu?
Landtingets vita runika, lagom urtvättad och mjuk. Även en blå typ täckväst, det blir grymt kallt här på natten. Tröttheten spelar nog också in..%o)

8. Sätter du etiketter på dig själv?
M brukar göra sig rolig och ta gamla prislappar och sätta på mig. Räknas det?.

9. Vad är det för märke på skorna du har på dig?
Ecco är vad som krävs för hårda sjukhusgolv.

10. Ett ljust eller mörkt rum?
Ljust på sköterskeexpeditionen, mörkt hos patienterna.

11. Vad gjorde du vid midnatt?
Fikade i dagrummet.

12. Vad står det i ditt senast mottagna SMS?
Glad midsommar från Challe. :o)

14. Vilket uttryck använder du mest?
Lillasyster påpekade häromdagen att jag använder "eller" ofta när jag pratar med M. "Kommer du hem till 18 eller?" "Ska jag handla, eller?" "Pizza, eller?"

15. Till vem sa du "jag älskar dig" senast?
Sambon såklart!

16. Vilken pälsbeklädda sak rörde du senast?
Mejla-bus kisse!

17. Hur många olika sorters droger har du nyttjat de senaste tre dagarna?
Den enda drog jag någonsin nyttjar är alkohol..

18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli framkallade?
Mina bilder hamnar först på ett minneskort, sedan på bloggen. ;o)

19. Vilken ålder har varit bäst hittills?
Svårt att utvärdera.

20. Din värsta fiende?
Min egen lathet för närvarande.. (Packa till flytten? Nä, kolla bloggar istället!)

21. Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu?
Här på jobbet enbart blå bakgrund. Hemma en fin bild på M.

22. Vad var det senaste du sa till någon?
Vi måste visst bädda rent i den här sängen också.

23. En miljon dollar eller förmågan att flyga?
Absolut flyga, alltid varit en dröm.

24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu?
Just nu och alltid: M

25. Senaste låten du lyssnade på?
Såg någon film här på jobbet med bakgundsmusik, räknas det? Annars borde det vara The Killers nya CD som M nyligen införskaffat.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

kommentar på n.9: Ecco är det enda som gäller, alltid!

Postat av: Spiro

Om man har en mamma som betalar skorna ja..;o)

2007-06-25 @ 15:29:25
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback