hur gick det där till?

Gjorde ett test på hur mycket stockholmare jag är. Detta blev resultatet:

"Stockholmaren
Tjena, stockholmarn, du känner till hur man lever i hemstaden. Du hittar rätt bra, kan alla koder och följer med i vad som händer. Visst är det irriterande ibland när lantisarna går i vägen för en, och du slits mellan att vilja ha gröna parker eller mer storstadspuls som i London och New York, men summa summarum trivs du rätt bra i din stad"

Den som konstruerat testet måste gjort ett stort fel eftersom jag hör till den del av Sveriges befolkning som hänvisar till huvudstaden som "fjollträsk". Det är väl kanske inte staden i sig som jag har svårt för utan folket i den.Mina besök i huvudstaden begränsas till konserter och teatrar. Tiden innan och efter föreställningen spenderas på Drottninggatan som en riktig turist där jag blir hysterisk så fort lite trängsel uppstår. Tack vet jag Norrland! ;o)

OBS!!! Fördomsvarning!!! OBS!!!
Mina aversioner mot stockholmare stärks även i mitt arbete. Tycker att stockholmare har en tendens att vara väldigt krångliga/konstiga/besvärliga som anhöriga. De kräver att just deras anhörige ska prioriteras högst och får ALL tänkbar hjälp (utöver sjukvård menar jag. Sjukvård får alla, inklusive inflyttade stockholmare...) medan de är på sjukhus. Hade t om en anhörig som ville att VI skulle ordna patientens flytt ner till Stockholm!

Prova om testet stämmer bättre på dig
här.

Kommentarer
Postat av: lill syrran

Jag fick åxå stocholmaren! JAG!? men försökte jag att bli bonläpp det går inte!

2007-01-16 @ 15:55:05
Postat av: Carolliine

Hej gumman... nu är glasögonen ute på bloggen.. vilka gillar du bäst??? *kram*

Postat av: Hanna

jag blev urstockholmare :(

2007-01-17 @ 10:06:02
Postat av: Carolliine

Nä ä Sofia detta går ju inte ju.... nu blev ju allt grönt ju :-) Nu vågar jag inte mixtra mer ju...

2007-01-17 @ 15:05:48
URL: http://Carolliine.blogg.se
Postat av: Fredrik

Ehm, jag blev urstockholmare! Tästade att svara så "vänligt" som möjlig men det blir bara stockholmare då :o Sånna där test ska man inte bry sig om, det är ju en stockholmare som har gjort det xD

2007-01-17 @ 16:08:40
Postat av: Pernilla

Huuu, jag blev lika mycket Storstadsbo jag som du! Måste vara nåt jättefel ;)

2007-01-17 @ 20:06:25
Postat av: Spiro

Lillsyrran: Man kanske inte FÅR vara bonnläpp?
Hanna: Är faktiskt inte så förvånad..hihi..
Karro: Såg ju nyss att der börjar arta sig!
Fredrik: Misstänker att du kan ha rätt.. :o)
Pernilla: Mm, tror d jag med! :o)

2007-01-17 @ 20:08:51
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Mocca

Samma här, ajg blev urstockholmare?!?!
Moi?!
Skumt, det verkar som det bara fanns ett alternativ, om man svarade lite "bitchigt" på frågorna. Vi kanske alla är "urstockholmare" trots allt ;)

2007-01-18 @ 15:46:26
URL: http://mocca.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback