The cheddar has landed

I vår familj har whiskeycheddarn en självklar plats på vårt julbord (cheddar och sill, mmmm). Det var därför inte utan förvåning jag tog emot beskedet från min ömma fader att ingen ännu var inhandlad utan att den t om, hör och häpna, blivit bortglömd!
Ve och fasa, ingen jul utan whiskeycheddar!
Så där stod jag dan för dan för dan för dopparedagen, med ett viktigt uppdrag.
Med gott mod gav jag mig iväg till Citygross, hittade ingen ost så frågade en ur personalen:
-Nej, tyvärr, den är slutsåld överallt, går inte att få tag på!
Fick lite onda aningar men tänkte att vaddå, så säger dom bara för att jag inte ska handla någon annanstans.
Iväg till ICA kvantum, hittade endast lagrad cheddar, ingen med whiskey. Kände mig lite uppgiven.
Konsum nästa. Hittar där en liten bit portvinscheddar och återigen lagrad cheddar. Ringer och rådgör med mor. Hon föreslår att vi ska kolla affärerna i stan men att vi annars bara kan köpa vanlig lagrad. Kändes futtigt tyckte jag.
Handlade iaf med mig den lilla biten portvinscheddar, kunde ju vara kul att testa.
ICA nära nästa. Där har de inte ens vanlig cheddar.
Hemköp får även glädjen av mitt besök. Hittar där Glenphillys whiskey cheddar, av mindre storlek. Vet dock av erfarenhet (varit med på några jular...) att den inte riktigt håller måttet. Ringer därför återigen upp mor och rådgör. Beslutet blir att köpa denna och att hon införskaffar en vanlig lagrad framöver.
Känner mig som en slagen hjälte.
"Talar ut" (som i tidningarna ni vet) för M aka "han som fixar allt".
Han tycker vi ska testa ICA Maxi. Dock ledsnat på runtåkandet så M ringer upp. Jodå, visst har de whiskeycheddar: Glenphillys! B*js.
Vi funderar.
Finns det några fler butiker i stan som kan tänkas ha whiskey cheddar?
Willys?
Tja, vi kan ju testa.
M ringer igen. Jo, de hade iaf tidigare under dagen är svaret vi får. Mannen i luren går och kollar.
*konstpaus*
-Japp, vi har kvibilles whiskeycheddar!
Lycka! Han lägger undan en åt oss.
Så, här är vi nu, med cheddarn bärgad och julen räddad.
Vi kommer dessutom kunna äta cheddar tills det sprutar ut ur öronen på oss, men är det jul så är det! ;o)

79247-699
Dåliga kopior

79247-698
"The real thing"

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack Tack !!!! Det blir nog Jul i år också.Som familjen vet är det inte första gången vi har varit rädd att bli utan ost. Men det har alltid ordnat sig.

2007-12-22 @ 10:15:34
Postat av: Spiro

Som tur är!!!

Postat av: Daniel

Blanda whiskey med ost...känns som att häda...*skakar på huvudet*

2007-12-23 @ 17:33:09
Postat av: Spiro

Känns som om du inte inser hur god whiskeycheddar är...;o)

2007-12-23 @ 23:34:19
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Nilla

haha, min mamma kan inte heller leva utan sin whiskeycheddar :p Gör man skidbacke eller klämmer ihjäl kaviartuben blir man utslängd!

2008-01-01 @ 21:35:37
Postat av: Spiro

Nilla: Jag hoppas verkligen inte att hon äter cheddarn medelst osthyvel? Det vore en stor skymf!

2008-01-02 @ 03:02:39
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback