(t)ramsdags

Ein zwei, polizei.
Drei vier, ein glass bier.
Fünf sechs, ehm, kommer inte ihåg
Sieben acht, gute nacht!

Så vad det med det.
Ok då, eftersom ni tjatar så kan ni väl få en på engelska också:

One two, I love you.
Two three, you and me.
Three four, tell me more.
Four five, I'm alive.
Five six, my heart it ticks.
Six seven, I'm in heaven.
Seven eight, I can't wait.
Eight nine, I feel fine.
Nine ten, begin again!

Fundering nr 1: Varför slutar alla engelska ramsor med begin again? Finns det inget annat som rimmar på ten?
Fundering nr 2: Är det bara jag som börjat fundera på vad som egentligen beskrivs i denna ramsa. Jag menar: "I'm in heaven"? Hoppla liksom.

Jag vet. Jag borde slutat skriva vid "guten nacht" och gått och lagt mig som jag tänkte från början. Jag ber om ursäkt. Jag blir knäpp av att jobba natt, så är det bara.

Kommentarer
Postat av: Linda S

Fünf, sechs, salte Kecks... eller något åt det hållet

2007-08-09 @ 10:53:26
Postat av: Spiro

Hmm, kanske det..

Postat av: Elin

Japp, salte Kecks är det!

2007-08-10 @ 15:28:58
URL: http://ontherocks.blogg.se/
Postat av: Spiro

Ah, vad bra, nu kan jag sova lugnt igen! ;o)

2007-08-10 @ 16:13:08
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback