(el)ände

7.20 Kommer hem från en natts jobb. Borstar tänderna, byter om och hälsar på kissarna.

7.30
Kryper ner i sängen

7.31
Somnar

~13.00
Vaknar till och tittar på klockradion som blinkar till och slocknar. "Tillfälligt strömavbrott", tänker jag och somnar om.

15.00
Kliver upp. Noterar att det fortfarande är strömlöst.

15.10
Äter frukost, får inget te pga brist på ström.

15.30
Internetabstinsen börjar sätta in. Funderar på om det bara är jag som har strömlöst och försöker titta in till grannarna och se om det lyser där någonstans.

15.35
Inser att ingen har lampor tända mitt på dagen på sommaren. Sätter mig och surar en stund på balkongen.

16.00
Inser att strömmen inte verkar vilja komma tillbaka och ringer HSB, berättar att jag inte har någon ström. Lämnar telefonnr och de lovar att skickar en kille.

16.10
Person från HSB ringer, frågar vad som är fel. "Ingen ström" säger jag. "Jag ska kolla säkringarna i källaren så kommer jag upp till dig sen".

16.20
HSB-mannen, som visar sig vara vaktmästare kommer upp till min lägenhet. Han har inte hittat något fel i källaren. Han tittar in på toan efter elskåpet och jag pekar uppe på väggen där skåpet är. Konstaterar att det uppe hos mig är strömlöst (ja, jag SA ju det!!) och att han inte kan något om el utan ska ringa el-jouren istället och de får komma och titta.

16.30
Vaktmästaren lämnar lägenheten men lovar att eljouren ska fixa det hela.

16.45
Eljouren ringer och frågar var som är fel. "Ingen ström" säger jag. "Jag ska kolla säkaringarna i källaren så kommer jag upp till dig sen", säger eljouren. Påpekar att vaktmästaren redan gjort det men eljouren lyssnar inte.

17.00
Eljouren kommer till lägenheten. Tittar in på toan efter elskåpet och jag pekar återigen uppe på väggen i hallen. Eljouren konstaterar att skåpet är strömlöst. Petar huvudströmbrytaren upp och ner några gånger, påstår därefter att denna är glapp och att det kan vara problemet. Eljouren är dock inte elektriker och får dörför inte åtgärda detta utan han ringer en elektriker istället.

17.15
Elektrikern gör mig och eljouren sällskap. Han tittar in på toan efter elskåpet och jag och eljouren pekar på väggen i hallen. Elektrikern konstaterar att lägenheten är strömlös.

17.25
Elektrikern och eljouren går ner till källaren för att kolla säkringarna.

17.30
Strömmen går igång

17.35
Grabbarna grus kommer upp från källaren lite småfnissiga och glada, småpratandes med varandra:"Tänk att det var så enkelt" "jag har inte sett en såndär förut" "Den där sorten måste jag titta närmare på vid tillfälle" "tror du det var överbelastning?"

17.40
Grabbarna grus vänder sig stolta mot mig och undrar om jag är nöjd. "Jojo, jag har ju ström, alles gut"

17.45
Alone at last! Slår på datorn.

18.00
M begär hämtning från jobbet

18.15
Onyttig middag

18.30-20.00
Slappande, TV-tittande,bloggande och storasystertelefonsamtal.

20.15
Åker till jobbet.

Snacka om det känns som om min dag gick åt till ingenting! Nåja, nu är jag långledig iaf och på fredag ska jag klippa mig så roligare inlägg finns att se fram emot! :o)

Kommentarer
Postat av: mamma

Du skulle ha ringt pappa!

Postat av: Ann

Fy fasiken, jag förstår dej :) Allt som går sönder (eller försvinner) i lägenheten är mycket irriterande!

2007-08-16 @ 14:07:26
URL: http://annfilosoferar.blogg.se
Postat av: Ann

...och förresten, vilken (syftar på hemsidan) hightec-mamma du har! Jämför med följande (samtal igår)
"jo ann, jag var inne på din mail idag!"
"mail? blogg menar du?"
"va? ja, just det, blogg menar jag"
:)

2007-08-16 @ 14:11:59
URL: http://annfilosoferar.blogg.se
Postat av: Spiro

mamma: Jag har tyvärr inga nycklar ner till källaren så det skulle nog varit svårt att fixa själv..;o)
Ann: Hehe, ja lite hightec kanske. Hemsidan är dock ihopsnickrad av min storasyster.

2007-08-16 @ 15:35:37
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback