paltkoma, skulle det vara något?

Nä, tacka vet jag 75-årskalas-hos-farmor-koma (låter inte lika kul kanske..)

  • Glögg. Bara pepparkakor och ädelost till. Ingen mandel eller russin, för det är inte jul ännu...
  • 3 olika sortsers snittar som senare avslöjades innehålla strutskött!
  • Potatisgratäng, fläskkarré (?), kantarellsås, gelé, sallad, inlagd gurka och kokta morötter
  • Mandelbeskvier, kaffe och tårta

För att få rätta "koma"-känslan ska det hela kompas av en farmor som har som mantra:
- Ta mer, ät mer, det finns mer, ska ni inte ha mer?

Allt smakade dock mycket gott och jag gillar faktiskt min släkt så jag myser vidare i min koma, hoppas jag vaknar i tid till jobber imorgon bara...


Kommentarer
Postat av: mamma

Du tog ju bara en tårtbit,jag fick ner 2+ en beskvi!

2006-11-19 @ 11:00:42
Postat av: lill syrran

Ledsen att göra dig besviken syrran men jag tror det var "svamp" sås.

(för de som inte hört min roliga felsägelse så...hehe... tja... behöver ni inte det heller;)

2006-11-19 @ 12:52:00
Postat av: Spiro

Mamma: Jag åt faktiskt en beskvi oxå, sådetså!

Syrran: Anita påstod iaf att det var trattkantarellsås...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback