glädjeämnen

Såg/hörde något bedårande idag när jag cyklade hem från jobbet. Två barn, ca 5-6 år står och pratar, en pojke och en flicka. Pojken öppnar dörren in till soprummet och säger stolt till flickan:
-Känn vad det luktar illa här!
Varpå flickan skyndar sig fram för att lukta.
Hihi, dom är för bedårande de små liven!

Patientens svar idag på jobbet när jag frågade om hon ville ha hjälp att tvätta sig nertill:
-Näpp, inte idag! Hon ville inte tvätta sig idag sa hon!


Därefter skrattade patienten och jag gott tillsammans. Det är sådana tillfällen jag trivs som bäst med mitt jobb..:o)

Kommentarer
Postat av: Karin

Jaa! Äntligen en blogg! :)

Postat av: Karin

Och nej, jag var inte ironisk om 7th heaven. Jag gillar det. De första säsongerna var bäst - så avslappnande att få en moralkaka till eftermiddagsfikat.

2006-05-22 @ 18:16:42
Postat av: Spiro

Har varit sugen på blogg länge..;o)
Ok, du kanske är som jag som tycker det är rätt skönt och se ett sånt program där allt löser sig fint för det mesta när det inte direkt är så på någon av våra jobb... Hihi, varför ska jag förklara för dig varför du ska/får tycka om 7th heaven? Ska väl jag skita i! %o) Jag är ju så hemsk att jag roar mig med days of our lives så jag ska bara vara tyst...

2006-05-22 @ 21:30:44
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback