Mejla på äventyr

Min dag började som vanligt. Klockan ringde, gick upp, kissade, gick ut i köket och satte igång vattenkokaren. Ger kissarna frukost och ler lite åt att Mejla glufsar i sig medan Chatta står och tittar på. Äter min frukost, klär på mig, väcker M och åker till jobbet. Väl där får jag ett telefonsamtal.
- Såg du Mejla imorse? undrar M.
Tänker efter.. Jo just ja, såg ju när hon åt.
M meddelar att han inte kan hitta henne, letat överallt säger han. Och ni vet ju alla hur mycket en kille letat när han letat "överallt"... Så jag ger några tips var han kan titta och vi avslutar samtalet.
Jobbet går sina gilla gång, rondar lite, skriver lite, rapporterar lite osv...
Vid 10 tänker jag att jag kan ju ringa M och kolla vart han hittade Mejla. Ringer Ms mobil:
-Jag har inte hittat henne, jag är fortfarande hemma.
Nä lägg av?! Tänker att han skojar med mig. Men nädå, ingen katt...
Börjar bli lite orolig, ber M ringa när han hittat henne.
*snabbspolning förbi massa telefonsamtal och oroande*
Så har då M hittat henne. Och var var kattskrället? Jo tokan hade hoppat ut från balkongen!!! (tur att vi inte bor högt upp) M hittade henne 3dje gången han var ute och sökte, hon satt i en hög törnbuske och jamade förtvivlat när de fick ögonkontakt. M försöker locka ut henne men hon kommer inte.
Skit oxå, tänker M. Nu är hon skadad och han kämpar sig in i den midjehöga blöta busken. (regnet har öst ner hela förmiddagen)
Då springer hon ut ur busken! Visar sig att hon är oskadd och det enda som fick sig en törn var självförtroendet.
Såhär fin är min lilla kisse när hon varit ute i natur-duschen:

79247-59
     Smutsig framtass.. :o)

79247-58

Blöt baktass..

79247-57

Och jättesmutsig mage!! :o)

Hon var som synes rätt så blöt och smutsigt när M tog in henne. Så han kom på idén att torka henne med en handduk. En VIT handduk...

79247-60


Kommentarer
Postat av: Fanny

Smart M!Kommer ni snart och kollar min nya frilla?

2006-06-28 @ 22:40:12
Postat av: Fredrik

Nu ska ni inte vara dumma här! Det går väll att tvätta bort! Så svårt kan inte det vara :P

2006-06-30 @ 10:43:25
Postat av: Fanny

...det är bara att andvända ett värdelöst fläckbortagningsmedel.

[andvänd M´s vita skorta att tvätta... hm...skorna?]

2006-06-30 @ 10:53:40
Postat av: svärmor

Kattskrället skulle fått sitta kvar i busken!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback