yran i punktform

Då var man åter från årets yra då! Rätt nöjd. Blev bara en dag iår. Dels pga inte så strålande artistutbud iår och dela pga att vi inte fick något boende igår utan bilade hem inatt istället. Var hemma 5.30 imorse.. Snark snark fram till 13 idag, gött.
Här kommer då en liten redogörelse av vår kväll i punktform:
* Anländer till festivalen, hittar en perfekt parkeringsplats, gött.
* Det börjar regna. Skit oxå. På åker regn-ponchon med texten "problemen kommer uppifrån: V". Regnar avtar snabbt.
* Vi bestämmer oss för att fixa käk, har en timme till första framträdande vi ska se. Det blir "farmers inn" (jupp, trogen till mina rötter jag) där dom har "förensingsbanken-bonde-kepsar" och handplockade blommor i glasburkar. Farmer-spett som smakade misstänkt likt souvlaki blev det. Mycket gott.
* Marit Bergman. Mm, bra som alltid. Men varför har människan klippt sig? *surar lite*
*Wendy McNeill. Härligt udda människa. Riktigt underfundiga texter och bra melodi. Men varför ska hon envisas att endast ha dragspel och ståbas eller gitarr och ståbas som instrument? Kan dock bli något av henne i framtiden tror jag iaf. Lyckades få en halvdan bild:

79247-89

Jupp, hennes spelning var inomhus, i teaterladan, mysigt. :o)
* Hello Saferide. För mycket Marit Bergman wannabe för min smak. Lättsmält.
* The Cardigans. Hade inte så höga förhoppningar på dom med tanke på att dom var grymt trista sist jag såg dom. Mycket bättre denna gång. Nina Persson lyckas bra när hon ropar ut till publiken "ÖVIK!!!". Därefter påstår hon bestämt att hon visst vet var hon är och sa bara fel... Publiken verkar dock inte bry sig utan skanderar "nina, nina, nina" i fast takt...
* Alf. P3s gullebarn. Förstår varför. Lagom slisksöt rimtext och lättsmält pop. Inte ett uns av nytänkande och en sångare som är övertygad om sin egen förträfflighet, nej tack.
* Går förbli Torgny Melins och hör till min förtvivlan höra hur de styckmördar Teddyberas STHLMs låt "I'm a punkrocker" till "I'm a dansbander". Hjälp, vart är denna värld påväg egentligen? Finns det inget heligt längre? *ryser*
* Jamie Cullum. Kände igen namnet och gick dit och tittade. Usch. Musik man blir nervös av. Synd att han inte var bra för han hade dom oslagbart snyggaste tröjorna.. %o)
* Fick ett glapp till nästa band på 1½ timme. Tog en sväng på tivolit. Vann inget (!) Vi bestämde oss för att sätta oss och ta det lugnt en stund. "Vi tar vid tutti-frutti scenen, där finns sittplatser". När vi kommer dit är det redan ganska mycket folk. Kollar vad som ska spela. Hm konstigt, 30 min till spelning och redan så mycket folk? I slutändan är det toaltproppat vid en av de mindre scenerna på storjöyran. Bandet sätter igång men efter ca 15 min in i spelningen går en vakt upp på scenen. Få avbryta spelningen i ca 5 min för att få folk att backa för att det är sånt tryck där framme! Vilka det är som spelar? Snook! Jag dånar! Måste dock erkänna att "ingen alfahanne" är lite rolig.. :o)
* VARFÖR är det så många knappar på ett mixerbord? Dom kan ju omöjligt använda alla???

79247-90

* Dropkick Murphy´s. Punk har M informerat mig om. Inte min grej. Kommer ditt med låga förväntningar. Dock rätt roliga då dom har säckpipa, banjo och flöjt med i spelningen. Många på scenen. Tidvis kan man skönja en melodi och gitarristen är grymt rolig att se som har en egen liten spelning för sig själv..:o)
* Avslutar med Mando diao som jag senare kommer på att jag förväxlat med mano chao. %o) Jaja, sånt som händer. Inegn höjdarspelning, när vi bestämt och för att gå och åka hem kör dom sin hit, men det skiter vi i. :o)
* Gulle-M kör heeela vägen hem!
* Ros till alla er som orkat läsa ända hit!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag läste hela!

Värsta musik-recencenten!

(Ska gå på stan o köpa dvd:n idag)

Postat av: Spiro

Då ska du få en ros oxå! ;o) Läste rescentionerna i tidningen sen o dom stämde rätt väl överens med mina faktiskt. *stolt*

2006-07-31 @ 11:40:25
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback