lunch?

M och jag var på lunch hos mormor idag. Den utlovade rätten var kycklingsallad. Lagom lätt och somrigt. M och jag tog sovmorgon och åt frukost 1½ timme innan vi åkte till mormor. Vi tänkte dock på att inte käka så mycket eftersom vi skulle till mormor, men ok, sallad skulle vi väl få ner.
När vi kommer dit är det uppdukat för TRE rätter...
Första två smörgåsar, den ena med skagenröra och räkor på, den andra med mögelost och päron. Mumsigt.
Därefter kyckling med ris och het sommar-sås. Ingen kycklingsallad så långt ögat kunde nå. Sallad till dock. Smakade mycket delikat även detta. Blev proppmätt. Mormor tittar dock på M och mig med mycket sträng blick och säger att vi minsann måste äta upp all kyckling. Vi propsade på att det bara var lunch men hon sa att man minsann kunde skifta lunch och middag... Vad kallas det när man passerat proppmätt?
Sedan fick vi glass, grädde och "chokladsockerkaka". Machmallows (och HUR stavas det ordet eg??) som tilltugg... Vad kallas stadiet som är efter det stadiet som är efter stadiet proppmätt?
Allt var dock jättegott och jag är fortfarande mätt; så bingo jag slapp laga middag! :o)

Sen fick jag med mig ett jättefint uppläggningsfat hem också. Äkta rörstrand. "petri" heter den visst. Tror jag ska kolla upp den på tradera bara för skojs skull.

79247-92


Kommentarer
Postat av: mamma

Den fatet tittade jag på när jag var där!

2006-08-01 @ 09:38:52
Postat av: Spiro

Mm, mormor sa det. Hon tyckte det var bättre att jag hade det..;o)

Postat av: svärmor

d där fatet ser gammalt ut, nu blir jag avis. var rädd om d.

2006-08-28 @ 13:06:03
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Kerstin

Hjälp!
Mitt "arv" sprids för vinden ;-) Nejdå! "Gamla prylar" är inte min grej!

2006-10-02 @ 13:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback