spiros matblogg

Nu var det länge sedan jag postade några matbilder. Känner posta-mat-abstinensen. Så jag smäller till med 3 (TRE!) bilder idag!
Har gjort guiness paj nu som jag har planerat sedan vi kom hem från
Irland. Först idag har vädret varit riktigt "Irland-ruskigt" så då slog jag till. :o)
Tycker den blev riktigt fin om jag får säga det själv ( och ja det får jag!)

79247-108

Nästa gång ska jag ta mindre anjovis och en liten skvätt grädde, men annars var det mums!

79247-107

Serverade med potatismos och grönsallad ( ska det vara riktigt irländskt kanske det borde vara kokta rotfrukter, eller vad säger du John? Men det stog grönsallad i receptet som är från Irland..)
Blixten var visst lite taskig mot färgen i potatismoset..

79247-106

Såg förresten att M's familj hittat hit, välkomna! :o)

Kommentarer
Postat av: John

Vilken fin mat - men kom igen nu! Det ar bara 10.30 i morgon och jag ar hungrig nu. Jag har en banana och en apelsin nasta mej men dom ar inte Guinness pie:-) Tack!

2006-08-29 @ 11:29:55
Postat av: lillsyrran

ja, du syrran nu får vi väll se om vi kan få låna kocken hit upp någon gång, tycker det har varit lite godsaker här uppe på sistone. Har i alla fall fått litet jobb på FREDAX. RING MIG!!

2006-08-30 @ 07:50:50
Postat av: Spiro

John: 10.30 ska du väl jobba, inte surfa på nätet! ;o)

Syrran: Låter spännande! *lyfter telefonluren*

Postat av: John

Ja sa! Jag menar 10.30 i natten ;-). Tiden pa websiden ar bada fel!! Hej pa M.

2006-08-30 @ 22:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback