kökslistan

Japps, jag kör kökslistan också då. Lite trevlig utfyllnad av min lördagsförmiddag innan det bär iväg på öppet hus på Mickes jobb.

Tre saker som jag alltid har i kylen:
1. Mjölk (bor ju med en mjölkolist)
2. Öl (jupp,
tyskölen är kvar än)
3. mjukost

Tre saker jag alltid har i frysen:
1. Bröd, rostbröd och polarpärlan. Tar alltid bara ut det bröd jag ska ha den dagen = alltid färskt bröd.  Traumatiserades svårt av torrlimpan jag växte upp med antar jag. ;o)
2. Kroketter
3. Kött av olika sort som M köpt för halva priset på vår "lokala ICA-affär"

Tre saker jag alltid har i skafferiet:
(Har eg inget riktígt skafferi...)
1.Mjöl
2. Socker
3. Bakpulver

Tre kryddor jag alltid har hemma:
1. Grovmalen svartpeppar!!!
2. Paprika
3. Citronpeppar (Ett måste till snitzel..)

Tre saker jag använder varje dag:
1. Vattenkokaren
2. "Kockkniven"
3. Micron (till brödet...)

Mina tre favoritgrejor i köket:
1. bakmaskinen. "vrooom vrooom"
2. Digitala vågen
3. Vattenkokaren. Har stor användningen för den. Hur gjorde man innan man hade den??

Tre saker som inte får komma in i mitt kök:
Nää, varför skulle någon/något inte få komma in? Det är ju taskigt...

Tre saker som jag skulle vilja ha i mitt kök:
1. Stavmixer. Tidigare inte velat ha sådan men nu börjat bli lite sugen.
2. Saftmaja. Om jag hade haft plats för den dvs. Tills vidare lånar jag mammas de få gånger jag behöver någon.
3. Såndär som man kan ha tårtan i om man inte har en tårtkartong. Vad kallas dom?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bakmaskin?!?! Finns sådana fortfarande?

Postat av: Spiro

Alltså, inte en såndär som man lägger i ingredienserna och dagen efter är det bröd. Assistent heter dom kanske? Sådan som vips kan mala fint älgkött till köttfärs..då kanske du vet vad jag menar? :o)

2006-08-28 @ 11:29:12
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Daniel

Jo då klarnar det!

2006-08-30 @ 13:50:01
URL: http://family.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback