en kväll på 23b

1:
Kommer in på salen. En äldre patient frågar om jag kan hjälpa honom sätta tillbaka lådan som hör till patientbordet. Går fram till honom. Upptäcker att det är kiss i lådan.
- Nämen, det är ju kiss i lådan. Du får inte kissa i lådan.
- Nämen det är inte jag, det är han som var här innan som gjorde det!

2:
Hör metall plinga mot ett glas. Går in på salen. Förklarar för patienten att han ska trycka på ringklockan om han vill ha hjälp. Frågar vad han ville.
-Jag vill kliva upp!
Hjälper patienten upp till stående med hjälp av rollator.
- Vart ville du gå nu då, frågar jag.
- Ja, vart ska jag gå? svarar han...
Efter en stund kommer han på att han nog vill lägga sig igen.
Går ut från salen.
Fem minuter senare:
Hör metall plinga mot ett glas...

3:
Förvirrad patient är uppe och går i korridoren. Frågar mig:
-Vilken sal låg jag på?
-Sal X.
*Pekar*
-Har jag blivit flyttad?
-Nä, du har haft den salen hela tiden.
Patienten går iväg i fel riktning.
-Nej, ditåt!
Fem minuter senare:
-Vilken sal ligger jag på?

Hade en underbart härlig ruschig kväll a'la 23B.
Jag älskar faktiskt mitt jobb! :o)


Kommentarer
Postat av: Carolliine

´Hahahahahaha ja vet vad du menar jag va med dom små liven heeela helgen.. =) Nu har jag upptaderat min blogg iaf. Kram!

Postat av: mamma

Vad du gör ditt jobb bra!

2006-08-22 @ 18:05:56
URL: http://asra.se
Postat av: Linda

Been there, done that :-) Hörde en rolig vits av en patient. Det var två ungmöer som kom överens om att när de gifte sig så skulle de köpa ett vackert nattlinne till varandra. Efter nåt år gifte sig den ena och sagt och gjort så fick hon ett vackert spetsnattlinne av väninnan. Efter ytterligare nåt år gifte sig den andra kvinnan och på bröllopsdagen fick hon en- halsduk av väninnan.
-En halsduk, det var väl lite väl taskigt. Vi kom ju överens om att köpa ett nattlinne åt varandra och du fick ju ett så fint utav mig. Utbrister hon besviket när hon öppnar paketet.
Då svarar den redan gifta kvinnan
-Ja, men nattlinnet sitter ändå som en halsduk runt halsen det första året ;-)

Kul med gubbar som har humor.

2006-08-28 @ 21:48:34
Postat av: Spiro

Linda: Hihihi, den var riktigt bra! :o) Hoppas du haft en bra sommar! :o)

2006-08-29 @ 16:27:03
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback