1 tjuvlyssnad och 2 egna :o)

Haha, tjuvlyssnat är min nya favvosida! Tack Karin!

Min nya favorit:

"Sjuksköterska: Hej hej, vad är det du har för problem då?
Gammal tant: Jag känner mig så yr och trött.
Sjuksköterska: Jaha, har du några särskilda sjukdomar eller?
Gammal tant: Nja, lite ledvärk. Och diabetes. Men jag är mest yr.
Sjuksköterska: Hur gammal är du då?
(Kort paus).
Gammal tant: Tänk att det vet jag faktiskt inte. Mitt minne är så dåligt.
Sjuksköterska: Nehej, men vad har du för personnummer då?
(Tanten drar sitt personnummer).
Sjuksköterska: Då är du 87 år gammal.
(Tanten är tyst en lång stund och tittar sen upp)
Gammal tant: Det var som fan!"

Det bästa är att man hör liknande saker varje dag på jobbet. Som idag (första dagen tillbaka från semestern) när jag hjälpte en äldre man lägga om hans bensår som han hade väldigt ont i. Vi pratade och skojade lite medans jag grejade. När jag var klar sa jag:
-Jaha, då var det klart. Känns det som att det blir bra så?
-Ja roligare än såhär blir det inte, svarade han.

Förövrigt en kommentar från en av läkarna:
-Nä, jag började ju med att läsa böckerna och försöka lära mig. Men jag hann ju aldrig. Så det slutade med att jag pluggade in gamla tentor istället.
Jupp, läkare är människor dom med.. :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback