nackdelen med att bo i ett område med många barnfamiljer

Nä, nu kan jag inte låta bli längre. Nu måste jag vara lite icke pk (politiskt korrekt, mamma).
Varje år är det samma sak. Idag när jag såg dem komma emot mig med sina fula gröna väskor, angelägna blickar och lite oroliga steg visste jag att det var dags för årets terror att starta.
Jag vet att det är barn.
Jag vet att det är för en god sak.
Och jag vet att jag borde tycka att det är spännande att se vad det blir för färg iår.
Ändå så förbannar jag den dag då barnen släpps ut med de där urbota, urdyra, urfula majblommorna.
På väg från dagis stoppades vi två gånger av:
-Vill du köpa majblommor??
Två gånger (hittills) har det plingat på dörren här hemma. (varpå Alexander säger: "pappa? momo?")
Den fjärde försäljaren var en söt och lugn liten tjej så henne köpte jag den billigaste av.
Till försäljare nr 5 kan jag i alla fall säga att jag redan köpt...

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har också köpt, men som du säger så är det inte bara en som frågar, utan massor!

Postat av: Torgny

Bor man i Timrå då finns majblommorna i skogen

Så nu vet man att våren är på gång

2010-04-13 @ 19:44:36
Postat av: Elin

:) Skönt för samvetet att slippa ljuga mer..;)

2010-04-13 @ 19:47:42
Postat av: Elin

Nu har jag också köpt.. Svor när det ringde på dörren den här tiden, Iris sover ju!:) Kan man sätta upp en lapp på dörren då; "Jag har redan köpt majblomma". ?

2010-04-13 @ 20:39:32
Postat av: Spiro

Tina: Man blir så illa tvungen känns det som..



Torgny:Aha..



Elin: Haha, ja jag övervägde också att sätta upp en lapp efter nr 5 ringde på dörren strax efter att vi lagt alex...

2010-04-13 @ 21:33:49
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Vivi

Har precis tänkt som du, men har ju själv en son som säljer nu... Och då blir det ju en annan sak. Min bästis Malin sitter i majblommekommittén och är med och delar ut pengarna till behövande barnfamiljer i vår kommun. Och när jag tänker på det så är det inte så svårt att lägga 100 kronor på pins som jag gjort. Pengarna går som sagt i stort sett direkt till behövande och inte till Bengt Westerbergs lön! ;)

Ps. En lapp på dörren var inte så dum idé... ;)

2010-04-14 @ 15:11:01
Postat av: Spiro

Idag har jag sagt nej ytterliggare 5 ggr.. Nu åker lappen upp snart!

2010-04-14 @ 20:41:22
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback