kors i taket

Som ni vet gick ju min resa ner till Stockholm sådär...
Skickade in en ansökan igår om att få ersättning från SJ. Senare på kvällen kom detta mail:

"Tack för att du har kontaktat oss.
Vi beklagar den försening som uppstod i samband med resan 2010-04-23.
Beroende på hur stor förseningen är ersätts du enligt följande:
  • 60 - 119 minuter ersätts med 25 %
  • Mer än 120 minuter ersätts med 50 %

Enligt vår restidsgaranti återbetalar vi 306 kronor.

Utbetalningen kommer ske via betalande konto inom 3-5 bankdagar.

Med vänliga hälsningar

SJ AB"

Tydligen så kan de visst göra rätt för sig ibland! :o)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Gud vad bra att du fick igen pengar! Trodde jag verkligen inte dom skulle göra, men dom kanske inte törs annat nu efter all massiv kritik dom fått i vinter? ;)

2010-04-27 @ 21:50:45
Postat av: Spiro

Nä, jag hade inte heller några större förhoppningar.

Postat av: Ida

Fast förut fick man tillbaka hela beloppet om det var 60 min sent.. De gick väl för mycket back då så de sänkte till 25%... Knappt värt att skicka in reklamation längre =/

2010-04-29 @ 21:16:25
URL: http://idahellman.blogg.se/
Postat av: Spiro

Tja,jag fick tillbaka 50% så kostnaden blev densamma som om jag skulle åkt buss, vilket jag även fick göra! %o)

2010-04-29 @ 21:21:31
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback