kors i taket
Som ni vet gick ju min resa ner till Stockholm sådär...
Skickade in en ansökan igår om att få ersättning från SJ. Senare på kvällen kom detta mail:
"Tack för att du har kontaktat oss.
Vi beklagar den försening som uppstod i samband med resan 2010-04-23.
Beroende på hur stor förseningen är ersätts du enligt följande:
Skickade in en ansökan igår om att få ersättning från SJ. Senare på kvällen kom detta mail:
"Tack för att du har kontaktat oss.
Vi beklagar den försening som uppstod i samband med resan 2010-04-23.
Beroende på hur stor förseningen är ersätts du enligt följande:
- 60 - 119 minuter ersätts med 25 %
- Mer än 120 minuter ersätts med 50 %
Enligt vår restidsgaranti återbetalar vi 306 kronor.
Utbetalningen kommer ske via betalande konto inom 3-5 bankdagar.
Med vänliga hälsningar
SJ AB"
Tydligen så kan de visst göra rätt för sig ibland! :o)
Kommentarer
Postat av: Lotta
Gud vad bra att du fick igen pengar! Trodde jag verkligen inte dom skulle göra, men dom kanske inte törs annat nu efter all massiv kritik dom fått i vinter? ;)
Postat av: Spiro
Nä, jag hade inte heller några större förhoppningar.
Postat av: Ida
Fast förut fick man tillbaka hela beloppet om det var 60 min sent.. De gick väl för mycket back då så de sänkte till 25%... Knappt värt att skicka in reklamation längre =/
Postat av: Spiro
Tja,jag fick tillbaka 50% så kostnaden blev densamma som om jag skulle åkt buss, vilket jag även fick göra! %o)
Trackback