om det så är det sista jag gör...

14.30. Sitter på jobbet. Har rapporterat över till kvälls-ssk och allt verkar lugnt. Bara en sak kvar som ska ordnas innan jag kan flexa hem.
fredagsmys...
15.15 Ojdå, det drog visst ut på tiden. Nåja, nu går jag hem. M och Alexander hämtar mig. Vi åker och handlar det vi behöver till vår tacosmiddag.
fredagsmys...
16.30 Många kassar blev det. Kånkar kassar och jagar pojk som vill springa till lekparken hellre än hem och laga mat.
fredagsmys...
16.35 Kommer in i lägenheten. Känner misstänkt odör. Öppnar dörren till sovrummet och finner en katt, en kissfläck och en bajskorv i sängen!
fredags...AMEN VA FAN!!!
17.00 Har kastat in sängkläderna i tvättmaskinen och lagar mat, pratar med maken, rensar i köket, underhåller sonen. Telefonen ringer; mamma får besked att hon får återkomma...
17.30 Sitter och njuter mumsig tacos hela familjen tillsammans. M och jag flörtar över bordet och kastar kärleksfulla blickar på vår fina son.
fredagsm...
17.32 Sonen sätter i halsen, börjar hosta och kräks över hela köksgolvet, blir ledsen och rädd.
17.45 Har tröstat son, maken torkat kräks. Vi sätter oss vid bordet igen och hugger återigen in på vår mat.
Skam den som ger sig:
FREDAGSMYS!!! ;oD

Epilog:
Makens kommentar efter kräkepisoden:
-Nu har vi väl gått igenom alla kroppsvätskor?
-Nja.. *tar i trä* blod kvarstår väl...

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Vad roligt och välskrivet! Hoppas bara inte att du måste uppdatera den med den sista kroppsvätskan...



Trevlig helg!

Postat av: Ann-Sofi Engström

Hej!

Ha ha ha ha....Du borde bli författare, hur duktig som helst. Jag skulle bli den första att köpa en signerad bok av dig. Men du får inte lämna ditt jobb som ssk, man blir så glad när man får den stora äran att jobba med dig. Stor Kram o ha en trevlig helg.

2009-12-05 @ 09:11:05
Postat av: Spiro

Maria: Hehe, nä verkar som jag slapp det! :o)



Ann-Sofi: Ojojoj, det var fina ord. Tack så mycket! Trivs väldigt bra med dig också! :o)

2009-12-05 @ 10:41:26
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Jeanette

OJOJOJ..o så satt vi o tracka på får fullt om fredagsmys....I'm so sorry:-) Men du ser ju, det är ju dömt att misslyckas.

2009-12-10 @ 10:20:11
URL: http://demorneys.blogspot.com
Postat av: Spiro

Hehe, ja det är inte lätt!

2009-12-10 @ 20:53:28
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: sara

HAHA!

Men läskigt med matbiten i halsen, kan tro att hjärtat stannade på er...typ! Här på jobbet är det lugnt, vi har fikat oss igenom natten, nu skall jag lusläsa lite bloggar innan det är dags för fika igen=) Du verkar ha en duktig bagare där hemma iaf, att sätta en deg i näven på Nora vill jag inte ens tänka på =/



Trevlig helg! /nattsuddarn

2009-12-12 @ 03:54:34
URL: http://sara80.blogg.se/
Postat av: Sprio

Den matbiten var ändå rätt lindrig i jämförelse med det jag berättade imorse! :o) Hoppas du sover gott nu då!

2009-12-12 @ 08:47:37
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback