gravidskoj

I helgen rondade jag med en läkare som jag inte sett på bra många månader. När han satte sig ner för att börja ronden tittade han på min mage och sa:
-Nämen vad har hänt med dig då??
-Tja, det blev lite mycket mat till jul, svarade jag.
-Ja, du verkar då ha tagit i ordentligt!
Vi rondade ett slag och sen skulle jag kliva upp och hämta en sak och då blev väl magen ännu mer synlig varpå han utbrast:
-Det var väl tusan vad du har blivit omfångsrik!
Så blev han tyst ett slag.
-Men du, det kanske går över?
-Mm, i slutet på mars är min planering.

Hihi, vi kan faktiskt ha lite kul på sjukhuset också..:o)

Hade även en anhörig som påpekade att jag nog behövde dra ner på öldrickandet med en såndär ölmage, men han klappade mig på magen efter han sagt det så det var inte lika skoj.

Back off min mage!!!

Imorgon är det föräldragrupp och info hos försäkringskassan, jojo.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hmm..låter som ngt Persantin skulle kunna säga, men vad vet jag?:) Alltid kul att ha lite trevligt på jobbet ibland också!

2008-01-29 @ 11:00:10
Postat av: Mocca

*fnissar* åt läkaren.
Dock inte lika rolig anhörig som klappade dig på magen.
Skämmes!!

Postat av: Spiro

Elin:Hehe, ja men han var oskyldig denna gång. Var reuma-öl som var skyldig..:o)

Mocca: Finns alltför många som inte förstår att man är mån om sin integritet trots att man är gravid..

2008-01-29 @ 14:20:50
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback